• Carcasonne

Problemhus Lilla Kornettgatan Västra Frölunda

Håller på att leta ett boende för mig och barnen och ser ofta lägenheter till salu i nua området Lilla Kornettgatan vid Frölunda Torg i Göteborg. Ser snyggt ut, men har hört från ganska säker källa att detta är problemhus med brister som vatten som läcker in och värme som inte fungerar. Att det pågår en stämning mot Riksbyggen för de många allvarliga bristerna som är segdragen.

Dessutom pratas det om besök av kriminella från husen runt omkring, problem med inbrott och stölder bland annat.

Är det någon som vet mer i första hand, skulle jag bli tacksam.

Med tack på förhand!

• Svar på tråden Problemhus Lilla Kornettgatan Västra Frölunda
  • claben

Hej,
    Hittade denna "gamla" tråd om Slottsberget i Västra Frölunda. Tycker väl spontant att det behövdes en liten tydligare bild av föreningen, bostäderna och området.

Visst -3 inbrott på 6 år är inte roligt men tyvärr i likhet med statistiken här ute i Göteborg väst och vad som brukar hända i nybyggda områden. Enligt polisen (vi har en väl fungerande grannsamverkan för ökad trygghet) lugnar det ned sig efter några år.

Brister i bostäderna har varit lite högre än genomsnittet men åtgärdas efterhand av Riksbyggen på garantin. Inte roligt när något händer men ändå en tröst att det börjar bli riktigt bra nu inför 5-års besiktningarna.

Ingen stämning ligger mot Riksbyggen!

Jag bor själv i området och stortrivs här nära naturen men ändå nära till service, kommunikationer och pulsen på Frölunda torg. Glad

Nu finns dessutom en etapp 2 färdig och nu till våren 2017 drar man igång etapp 3 med c:a 75 lägenheter. Verkar vara ett stort sug efter att bo här på Slottsberget trots allt!

Allt gott!

Med vänlig hälsning/Claes

Svar på tråden Problemhus Lilla Kornettgatan Västra Frölunda