Guapa skrev 2015-02-13 22:37:18 följande:
Nu är jag ingen kiropraktor men jag har haft en hel del ryggbesvär.. Hur ont har du, kan du röra armarna? Försök i så fal röra på dig så du får igång blodcirkulationen samt öka rörligheten i bröstryggen.
Grunden till min värk är stelhet (+ långvariga och sneda lyft av barn). Om jag inte kör en ordentlig genomkörare för ryggen varje kväll med yoga-liknande övningar som jag fått från sjukgymnasten så klarar jag knappt att ta mig upp ur sängen på morgonen.
Jag jag kan absolut röra mina armar. Smärtan är inte alls outhärdlig men det är besvärligt och störande att bröstryggen ständigt värker och är stel.
Långsiktigt så måste jag verkligen komma igång med träningen!! Så är det. De senaste två veckorna har innehållit för stor dos av psykisk stress, ångest och stillasittande så det är det som har knäckt min rygg denna gång.
Jag har inga yoga-inspirerande övningar som du har men jag blev ändå inspirerad av att sträcka ut och kuta rygg om vart annat och det är väldigt skönt för stunden och en stund efter. Än om självs utsträckningen, typ skjuta rygg, smärtar när musklerna dras ut och vissa får kramp då haha.
Förbannade svaga rygg hehe.