• Anonym (666)

Springmask och gravid DESPERAT

Alltså jag behöver verkligen hjälp DELUX!

I tisdagskväll upptäckte jag att jag hade springmask, jag kräks av bara tanken. Jag har skrikigt och grinat om vartannat kan jag säga. På onsdagmorgon hängde jag på låset till apoteket, köpte tabletter åt mig, min sambo, hans två barn, barnens mamma, hennes sambo och deras gemensamma dotter, allt för att vara på den säkra sidan!

Jag städade huset GRUNDLIGT, från golv till tak helt seriöst, hela huset luktade badhus (klorin) innan jag var färdig, sängarna dammsugna, väggarna torkade, bänkarna, handtag osv.. + spritade. Jag tvättar kläder om vartannat. Handdukar använder vi inte utan hushållspapper och när vi duschar så går handdukarna i tvätten direkt.

Så fort vi vaknar så kastar jag ut täcket och kuddarna samt lakanet i tvätten, jag går och duschar samt byter kläder. Jag spritar varje dag allting samt städar badrummet extra noga och sånt vi tar i dagligen.

På kvällen innan vi lägger oss så bäddar vi nytt, duschar samt att vi kastar ut kläderna vi har haft på oss på ballkongen för att dagen efter kasta in det i maskinen.

Jag håller på att bryter ihop totalt, gravid i vecka 23 med foglossningar också allt detta. Idag började jag t.om blöda, antingen pga masken? Eller stressen?

Min fråga är, hur länge ska man behöva hålla på!? Är jag för noga? Känns jävligt långt bort tills vi ska ta andra kuren med tabletter :(

Hjälp!!

• Svar på tråden Springmask och gravid DESPERAT
  • Anonym (666)

.   

• Anonym (666)

Ingen som har haft det någon gång!? :(

• En blå giraff

Jag förstår att du mår dåligt över detta men ta tre djupa andetag och tänk på att det faktiskt är helt ofarligt även om det är äckligt! Och med de åtgärder du gör så blir du definitivt av med problemet efter andra kuren. Kram

• FIame

Ät vitlök, men ja det är svårt att rekommendera annat än att ta det lugnt och meditera kring dessa maskar, de lever sina liv inuti dig ja, men å andra sidan så bör de inte påverka din kropp. De var ägg och du råkade svälja dessa ägg vid ett tillfälle, så föddes de där små maskarna. De vet inte om att de bor i din kropp Solig.

Att du fick en blödning tror jag inte beror på springmasken.

Svar på tråden Springmask och gravid DESPERAT