• Emmiic

Bf i Juli 2015..

Hej!!

Är i vecka 19 med mitt första barn, och har faktist ingen i min närhet som också är gravid då det ibland är roligt att dela med sig om hur man mår, om konstigheter som händer i kroppen, oro å massa sånt...

Hur mår ni? Har ni börjat känna av sparkar än? :))

Hoppas vi kan börja följa varandras graviditeter ????

/Emma

• Svar på tråden Bf i Juli 2015..
  • Friidaliinnea01

Kikar in här jag med.. Jag är också i vecka 19 och har hittills haft en underbar graviditet, inget illamående eller dylikt! Nästintill så man trott att man inte varit gravid vi var på rul i onsdag och jag kan ärligt säga att det är på riktigt det sjukaste och underbaraste jag gjort i hela mitt liv.. Det var en riktig liten vilde i magen som absolut inte låg still så barnmorskan sa att mycket snart skulle jag känna bebisen.. Och mycket riktigt i går när jag och sambon låg i soffan för att känna om det kändes nå så kände vi lillen i magen! Det var lite obehagligt och allt blev ju så mycket verkligare!

Det är en liten tjej som förhoppningsvis tittar ut den 15 juli (jag fyller år 16 juli)

• Winqvist

Hej!

Jag väntar mitt andra 21/7. Har en flicka sedan tidigare som blir 4 i augusti. Har mått mer illa under denna graviditet men nu verkar det ha gett med sig. Nu börjar det äntligen se ut som lite gravidmage och inte bara som mycket mat ;)

• Jennie1

Kul med en ny tråd!

Jag hoppar också på tåget. Är i vecka 20 med vårt första barn (jag är 25 min sambo 30). Var på rul förra veckan och där var det en livlig krabat i magen. Kändes jättekonstigt när man såg att det rörde sig hejvilt i magen och jag liksom försökte kolla på magen om det verkligen är där det kommer ifrån, men det syns ju ingenting... 
    Har dock börjat känna lite smått att det som pulserar ibland, har även känt en liten buff då och då. Men inte varje dag. Men hade moderkakan i framvägg så det kan nog ta lite längre innan det bröjar kännas mer konkret.

Har två tidiga mf i bagaget vilket gör att jag har varit väldigt ödmjuk inför denna graviditet, men nu har jag kunnat släppa den största oron. Sen är det ju bara att inse att det alltid kommer finnas saker att oroa sig för, både innan och efter bf.. ;b

Annars så har jag mått utmärkt, förutom lite lätt illamående, trötthet, spänningar i magen och sug efter berocca....! Det mesta släppte dock i vecka 13 och nu har jag istället börjat känna att det strålar och drar som mitt mellan benen ner mot ena låret.. Detta kommer oftast efter jag har ridit (har häst).

• Emmiic

Heej!! Vad kul att ni skrev!! :) har jobbat så mycket att jag helt har glömt att gå in på sidan!

Gud vad glad jag är för er skull!! Hade var också på ultraljud förra veckan, där en liten flicka rörde sig ????

Har dock också moderkakan framför så snart hoppas jag att man börjar känna något ????

Har hört så mycket att om man bär en pojke så ska man må jättebra, och flicka tvärt om.. Jag har mått helt underbart förutom humörsväningarna dom 3 första månaderna haha.. Stackars min sambo :p

Men nu känner jag mig normal förutom när jag har mina gråtdagar ????

Vart bor ni någonstans? Ingen som bor nära Malmö? :))

• lenasrikard

hej  jag  väntar mitt första barn är  i vecka  19 men går in20 på lördag  beräknad  24 juli 2015

• LindyLoppan

Hej!
    Jag hakar också på! Är i vecka 20 (beräknat datum 19/7) och vi fick idag på ultraljudet se att det är en liten tjej vi väntar på! Det är första barnet och väldigt spännande... Har känt bebisen sparka i ett par veckor och mår numera bra, det vände runt vecka 12, innan dess var jag väldigt trött och illamående ibland...
    Kul att höra om era upplevelser!

• Wickan

Hej! Jag väntar mitt andra med bf 18/7 så är i v. 20 (19+5). Hade jätteillamående i början men idag tänker jag knappt på att jag är gravid utan kör på som vanligt. Min dotter är idag 15 månader så man kan inte annat. Bebis känner jag och har gjort sedan några veckor. Trotts att moderkakan är i framvägg så har även gubben känt bebis. Lite små foglossning börjar jag känna på kvällarna.

• Solstråle02

Hej Hej!
    Här är en till som ska ha i Juli, 18:e.
    Kul att läsa era tankar, det verkar som de flesta tar reda på kön, vi valde att inte göra det men visst spekulerar man....... Såg ni tydligt att det var en flicka el pojk?

Svar på tråden Bf i Juli 2015..