Roligaste sällskapsspelet?
Heej!
Jag spelade förra helgen ett så sjukt roligt sällskapsspel som hette "Tre snabba svar" och blev helt förälskad.
Jag är nu ute efter alla tips jag kan få om era absolut roligaste sällskapsspel ni spelat? Hit me!
Heej!
Jag spelade förra helgen ett så sjukt roligt sällskapsspel som hette "Tre snabba svar" och blev helt förälskad.
Jag är nu ute efter alla tips jag kan få om era absolut roligaste sällskapsspel ni spelat? Hit me!
Låter som en kul spel! Jag gillar frågesport så Trivial Pursuit är min favorit.
Hej!
Personligen tycker jag de strategiska spelen är roligast. Senaste spelet jag köpte är Small World. Där skall du expandera och skydda ditt landområde med fantasy inspirerade folkslag som Hobbitar, Troll, Amazoner, Gastar mm. Varje folkslag har sin specifika egenskap och blir dessutom tilldelade en speciell färdighet som varierar från omgång till omgång. Under tiden du spelar kommer ditt folk bli försvagade om du behöver fundera på rätt tidpunkt för att överge dem och satsa på nya.Ge dig ut på slagfältet och kämpa mot dina medspelare, tjäna ihop skatter och se vem som är rikast i sista spelrundan.
spelskap.se/smallworld
Brainstorm!
Jag är också mycket för kunskapsspel och Trivial Pursuit och Stockholmsspelet har länge varit favoriter, tills jag testade Qwisdom (qwisdom.com/), det ersätter de flesta äldre varianter!
MIG är ett väldigt roligt spel, bra för resan är appen med, som är perfekt i köer och när man väntar på mat eller liknande för att roa hela familjen. Finns flera varianter numera, snabbt frågespel
Skulle vilja slå ett slag för Picture Quiz, spel till mobilen. Brukar spela med mina barn, handlar om att hitta ordet i bilderna som visas. Klurigt ibland. www.piqugame.co. Vi brukar även spela klassiska Monopol på Paddan.
Roborally är väldigt kul. Strategi, sabotage och mycket skratt.
Kittens in a blender är en favorit. Man ska rädda sina egna kattungar och ha ihjäl motståndarnas i en mixer.
Håller med om redan nämnda spel, MIG och TP.
I en annan kategori finns Med andra ord som är enkelt och roligt.
Kittens in a blender är en favorit. Man ska rädda sina egna kattungar och ha ihjäl motståndarnas i en mixer.