3 månaders bebis med nattskräck? Obehagligt, hjälp!
Min 3 månaders son har de senaste 36 timmarna haft totalt 16 skrikattacker som håller i sig i 2-3 minuter. Dessa kommer precis vid/innan insomning eller vid amning. Han blir högröd i ansiktet, får stirrig blick och ser helt panikslagen ut. Han skriker annorlunda jämfört med vanligt skrik och efter skriken andas han häftigt innan han till slut blir 'normal' igen. Efteråt blir han trött. Det är så skrämmande att se. Han verkar dock inte ta skada av det. Och mellan anfallen är han som vanligt. Vad är detta? Nattskräck brukar ju drabba äldre barn och min sons anfall kommer ju inte endast vid sömn.
Jag är jätteorolig eftersom det händer så ofta. Innan igår natt hade det hänt ca 5 ggr vid olika tillfällen men nu har det verkligen eskalerat. Jag har pratat med BVC och barnkliniken (telefon) och de kunde inte säga vad det var och jag skulle höra av mig om det blev värre. Jag vill inte ta dit min son i onödan eftersom det var många med influensa där.
Jag vore så tacksam om nån kan svara på detta, har ni varit med om något liknande? Ja är desperat! ????