• Citrona

    Har sprutor kvar från misslyckat ivf-använda dem i efterhand?

    Hej!
    Idag fick jag minus på mitt första ivf-försök men kämparandan är hög så nästa mens kör vi ett nytt försök.
    Innan dess funderar jag och min man på att använda de 400 ie som vi har kvar av Menopur för att försöka öka våra chanser att bli gravida på naturlig väg denna gång.
    min dos var 375 ie sist men eftersom vi bara har 400 ie tänkte vi ta en spruta med 200 idag på mensdag 3 samt resten på måndag.

    Vad tror ni om detta?
    Kan det krocka med Progesteronet som jag slutade ta igårkväll?
    Tror ni det kan öka chanserna..lite i alla fall ;)

    Jättetacksam för svar!

    Mvh/C

  • Svar på tråden Har sprutor kvar från misslyckat ivf-använda dem i efterhand?
  • Jag är bara jag

    Två doser gör nog ingenting tror jag. Brukar du ha äl i dig själv så får du säkert äl ändå utan sprutor,men fler ägg än vanligt p.g.a två sprutor-nej,det tror jag inte. Om inte datumet går ut nu så ta dem nästa IVF-försök. Glad 

  • Citrona
    Jag är bara jag skrev 2015-02-14 15:07:01 följande:

    Två doser gör nog ingenting tror jag. Brukar du ha äl i dig själv så får du säkert äl ändå utan sprutor,men fler ägg än vanligt p.g.a två sprutor-nej,det tror jag inte. Om inte datumet går ut nu så ta dem nästa IVF-försök. Glad 


    Tack för snabbt svar!
    Sprutorna går ut nu om 2 veckor så vi kör nog dem denna gång ;)
    Vill så gärna tro att det ska förbättra de naturliga chanserna i alla fall liiiiite.
  • bbssk

    Tänk så här. Om du ringt din IVF-läkare och frågat, vad tror du denne hade sagt?

    Självklart ska man aldrig självmedicinera, speciellt inte när det handlar om fertilitet och man dessutom är under behandling. Vänta tills det är dags för nästa IVF-försök.

    Tror samtidigt som "jag är bara jag" att det inte gör nån skillnad.

  • Jag är bara jag

    Man får dessutom inte ens ta Pergo månaden före ett IVF-försök så sprutor trots så få är nog inget kliniken skulle sagt ja till. Jag har haft massor,massor med mediciner som gått ut,men det är bara slänga.

Svar på tråden Har sprutor kvar från misslyckat ivf-använda dem i efterhand?