• Roeven91

    Pulserande tinnitus

    Hej!

    Jag har under ca 2 år fått pulserande tinnitus i mitt högra öra. I början hördes den knappt men dom senaste månaderna har den blivit värre och även börjat höra smått på mitt vänstra öra. Har ifråga satt läkare via webben och fått som svar att det rör sig om pulserande tinnitus grad 3, vilken kan leda till sjukskrivning upp till 12 månader.

    Jag jobbade i somras (2014) som sommar-vikariat på ett äldreboende men jobbar inte kvar där. Har nu varit inskriven på af i ungefär 1 månad och har ingen inkomst. Men det jag oroar mig för är att om jag går till en läkare och dom vill sjukskriva mig, blir jag helt utan pengar då? Har 2 månader kvar tills jag kommer in i ungdomsgarantin och kam få arbetslös ersättning.

    Men i dagsläge känns ett jobb som en börda då min tinnitus gör mig vansinnig. Är trött hela tiden, ingen konsentration förmåga, undviker alla sociala stunder med nära och kära då jag i efterhand bara vill dö av huvudvärk och att höra min puls 24/7.

    Så min fråga är hur det ser ut med sjukskrivning som arbetslös? Ska jag satsa på att gå till en läkare eller fortsätta söka jobb och få arbetslösersättning?

    Med vänlig hälsning, trött människa.

  • Svar på tråden Pulserande tinnitus
  • Försäkringskassan

    Hej!

    I detta forum kan vi endast svara på generella frågor om sjukförsäkringen. Har du frågor om vad som kan gälla för just dig kan du kontakta oss på 0771-524 524 för mer information.

    På bifogad länk kan du läsa mer om vad som gäller när man blir sjuk som arbetslös och inte kan söka arbete på grund av sjukdom:

    http://www.forsakringskassan.se/privatpers/sjuk/Arbetssokande/nar_du_blir_sjuk/om_sjukpenning

    Vi har öppet följande tider:
    Måndag-fredag kl. 08.00-21.00
    Lördag kl. 08.00-15.00
    Söndag kl. 15.00-21.00

    Hälsningar
    Gabriella, handläggare

Svar på tråden Pulserande tinnitus