• JLH87

BF oktober15, första barnet, Stockholm

Hej!

Några fler Stockholmare som plussat med första barnet och har bf i oktober? :)

Jag är 27 år, bor i södra Sthlm och går just nu i en "gravidbubbla" då jag plussade för tre dagar sedan :D Vore kul om fler i samma stad vill följas åt. Det är många tankar som snurrar omkring just nu. Vad händer nu liksom!? :)

• Svar på tråden BF oktober15, första barnet, Stockholm
  • Engladmaja

Jag är med dig! 22 år gammal och första gången för oss, bf mitten av oktober :) mycket känslor... Framförallt då min kille säger att han inte är redo att bli pappa än och vill vänta. Hoppas med hela mitt hjärta att han ändrar sig snart! Annars vet jag inte vart jag tar vägen...

• JLH87
    Engladmaja skrev 2015-02-15 21:07:35 följande:

Jag är med dig! 22 år gammal och första gången för oss, bf mitten av oktober :) mycket känslor... Framförallt då min kille säger att han inte är redo att bli pappa än och vill vänta. Hoppas med hela mitt hjärta att han ändrar sig snart! Annars vet jag inte vart jag tar vägen...

Stort grattis! Men oj, var det inte planerat eller vad får han o tveka? Förhoppningsvis ändrar han sig när det har landat lite kanske.. Men vad jobbigt o inte känna stöd från sin partner. Har ni varit tillsammans länge?
  • Dockan123

hej :) är 24 år och har bf den 7 oktober :).

bor i salem :) men flyttar till Riksten i maj :)

när har du bf? :)

• LittleJag

Hej på er! Jag är 30 år och bor i Solna :) plussade i fredags och kan inte tänka på annat! haha hoppas första tiden rullar på nu :)

• JLH87
    Dockan123 skrev 2015-02-15 22:49:45 följande:

hej :) är 24 år och har bf den 7 oktober :).

bor i salem :) men flyttar till Riksten i maj :)

när har du bf? :)

Grattis :) Och kul med flytt. Ska ni flytta till hus?
    Jag har bf 14 oktober (enligt appen). Men jag har ingen koll på när jag hade ägglossning eftersom jag knappt har haft mens. Jag tog ut p-stav efter 8 år och fick bara en mens innan det tog sig :)
  • JLH87
    LittleJag skrev 2015-02-15 22:56:13 följande:

Hej på er! Jag är 30 år och bor i Solna :) plussade i fredags och kan inte tänka på annat! haha hoppas första tiden rullar på nu :)

Grattis! Jag testade mig också i fredags och kan heller inte tänka på annat. Nu vill man bara att det ska bli vecka 12 så man känner sig lite säkrare och kan berätta för vänner o familj :D
  • Dockan123
    JLH87 skrev 2015-02-16 08:12:48 följande:

Grattis :) Och kul med flytt. Ska ni flytta till hus?

Jag har bf 14 oktober (enligt appen). Men jag har ingen koll på när jag hade ägglossning eftersom jag knappt har haft mens. Jag tog ut p-stav efter 8 år och fick bara en mens innan det tog sig :)

jättekul :) ja vi flyttar till ett radhus :) nyproduktion!

vad kul :D ojj vad fort det gick :).Hur mår du? :)
  • JLH87
    Dockan123 skrev 2015-02-16 14:21:45 följande:
    jättekul :) ja vi flyttar till ett radhus :) nyproduktion!

vad kul :D ojj vad fort det gick :).Hur mår du? :)
    Vad kul! Vi har också börjat kolla lite på hus och skulle gärna ha ett nyfsat nytt hus eller nyproduktion :) Men vi bor väldigt bra just nu också så vi kommer nog vänta ett tag.

Ja verkligen, jag var inställd på att det skulle ta flera månader, i värsta fall ett år som man har hört. Så jag är glad att det gick snabbt :) Jag mår bra, men jag har en hel del molande värk i magen och mår illa ibland. Annars mår jag bra än så länge :D Själv då?
  • Dockan123
    JLH87 skrev 2015-02-16 14:54:29 följande:

Vad kul! Vi har också börjat kolla lite på hus och skulle gärna ha ett nyfsat nytt hus eller nyproduktion :) Men vi bor väldigt bra just nu också så vi kommer nog vänta ett tag.

Ja verkligen, jag var inställd på att det skulle ta flera månader, i värsta fall ett år som man har hört. Så jag är glad att det gick snabbt :) Jag mår bra, men jag har en hel del molande värk i magen och mår illa ibland. Annars mår jag bra än så länge :D Själv då?

superkul :). okej, vart skulle ni vilja bo? :) och vart bor ni nu?

ja för oss kanske det tog 9 månader eller något sådant :). fast vi försökte väl inte ordentligt de 7 första utan vi kände att blir det så blir det :). vad bra di mår bra :) synd det med illamående :(. jadu jag mår illa :/ igår kunde jag knappt äta något alls :(. men idag har det gått mycket bättre. Hoppas det fortsätter så :).
  • JLH87
    Dockan123 skrev 2015-02-16 22:27:36 följande:
    superkul :). okej, vart skulle ni vilja bo? :) och vart bor ni nu?

ja för oss kanske det tog 9 månader eller något sådant :). fast vi försökte väl inte ordentligt de 7 första utan vi kände att blir det så blir det :). vad bra di mår bra :) synd det med illamående :(. jadu jag mår illa :/ igår kunde jag knappt äta något alls :(. men idag har det gått mycket bättre. Hoppas det fortsätter så :).
    Vi har inte kollat så jättemkt än, men det blir nog södra Sthlm i alla fall, typ Tyresö, Huddinge, Skogås eller så :) vi får se.. Nu bor vi nära tele2-arenan/Globen.

Ja okey, vi tänkte väl också att det skulle bli när det blir för att undvika att bli stressade, så vi "försökte" egentligen inte. Men eftersom vi ligger rätt ofta så blev det ändå :D haha!
Svar på tråden BF oktober15, första barnet, Stockholm