• Anonym (uppgiven)

är det missfall eller inte.....

Varning för "tycka synd om mig text"
    Vet inte om det är missfall eller om jag bara har en blödning. 
    Har fruktansvärt dålig erfarenhet av att vara gravid, finns fan inget härligt med det, känt mig tvungen till abort 2 gånger och fått missfall 2 gånger väldigt tättinpå, är gravid igen och blev fruktansvärt glad, är runt vecka 9-11 då jag inte hade mens mellan mitt senaste missfall så vet jag inte riktigt vilken vecka jag är i. 

Imorse när jag gick på toa och torkade mig var det en extremt ljusrosa färg på papperet, blev orolig på en gång, gick och la mig igen och efter vi hade sex och jag gick på toa så var det ljusrött blod i lagom mängd, ännu mer panik.
    Det slutade rätt så snabbt det övergick till en ljusrosa blödning innan den försvann, sen åkte vi i väg och var borta kanske två timmar och jag gick på toa och såg att trosskyddet va helt rött, och små klumpar inte mycket men ändå klumpar i toan, såg ut som en vanlig mens till färgen. 

Sitter nu här och känner mig fruktansvärt uppgiven, jag har ett jävla skitliv som inte ens lyckas vara gravid, bara sitter här och lipar. Vet inte riktigt varför jag skriver denna skiten här men måste få ut det, är så orolig.

Någon som har några solskenshistorier om liknande blödningar och nu har friska levande barn? Hade kanske varit lugnande. Stackars er som behöver läsa om mitt jävla snyftande!

• Svar på tråden är det missfall eller inte.....
  • Anonym (-)

Jag skulle aldrig ha sex om jag lyckats bli gravid och hade svårt att bli det, eller lätt att få missfall. Så jävla korkat!

Tror dock inte att ljusrosa är missfall. Missfall är BLOD, inte flytning med lite slemhinneblod.

Så, nej, tror inte det.

• Anonym (uppgiven)
    Anonym (-) skrev 2015-02-15 16:50:46 följande:

Jag skulle aldrig ha sex om jag lyckats bli gravid och hade svårt att bli det, eller lätt att få missfall. Så jävla korkat!

Tror dock inte att ljusrosa är missfall. Missfall är BLOD, inte flytning med lite slemhinneblod.

Så, nej, tror inte det.

Korkat att ha sex när man är gravid? Det går inte att framkalla missfall med sex.
  • Anonym (öh?)
    Anonym (-) skrev 2015-02-15 16:50:46 följande:

Så, nej, tror inte det.

Ursäkta men varför är det korkat att ha mens? Det kan inte påverka att ett missfall ändå..
  • Anonym (öh?)
    Anonym (öh?) skrev 2015-02-15 16:57:47 följande:
    Ursäkta men varför är det korkat att ha sex? Det kan inte påverka att ett missfall ändå..
  • Anonym (-)
    Anonym (uppgiven) skrev 2015-02-15 16:57:32 följande:

Korkat att ha sex när man är gravid? Det går inte att framkalla missfall med sex.

Har man svårt att bli gravid och svårt att behålla en graviditet, så avråds man från sex under graviditetens 12 första veckor, men helst ska man inte ha sex innan vecka 20. Men rådet är 12 veckor.
  • Anonym (öh?)

Ja det var då annat än vad våra läkare sagt till oss.

• Anonym (uppgiven)
    Anonym (-) skrev 2015-02-15 17:02:48 följande:
    Har man svårt att bli gravid och svårt att behålla en graviditet, så avråds man från sex under graviditetens 12 första veckor, men helst ska man inte ha sex innan vecka 20. Men rådet är 12 veckor.
    säger vem? Frågat barnmorskor det ett antal gånger och svaret är alltid att det inte kan framkalla missfall. Missfall beror inte på yttre faktorer bortsett från droger bland annat, Fostret är väl skyddat i livmodern från stötar osv.
  • Anonym (-)
    Anonym (uppgiven) skrev 2015-02-15 17:12:13 följande:

säger vem? Frågat barnmorskor det ett antal gånger och svaret är alltid att det inte kan framkalla missfall. Missfall beror inte på yttre faktorer bortsett från droger bland annat, Fostret är väl skyddat i livmodern från stötar osv.

Min ferrilitetsläkare. Jag har svårt att få äggen att fästa och kan således få missfall av orgasm.
  • Anonym (anne)

Jag har haft blödningar flera gånger (rosa och ljusrött, dock aldrig klumpar) och det har varit ofarligt. Bebisen mår bra. I mitt fall berodde det på känsliga slemhinnor (uppstod 1-2 dygn efter sex för mig). Låter ju dock lite tveksamt att känsliga slemhinnor skulle kunna framkalla klumpar. Det låter lite väl extremt. Ring 1177 om du inte gjort det (enligt erfarenhet är det mycket bättre att ringa dit än att ringa BM). Jag har fått komma in akut på UL varje gång jag haft blödningar (en gång v 12 och en gång v 24)!

Svar på tråden är det missfall eller inte.....