• Danna

hoppa över tablett qlaira!!??

Hjälp!  Jag undrar om någon vet vilka tabletter man ska hoppa över när man äter qlaira för att inte få mens. 
    Jag har snart ätit upp min första karta qlaira. När min läkare skrev ut det så sa hon att hon ville att jag skulle äta ihop kartorna för att inte få mens. Hon sa då att jag skulle hoppa över några tabletter men hon kom inte ihåg färgen på dom!! Så nu sitter jag här villrådig och vet inte vilka tabletter jag ska hoppa över!! Är det någon annan som "äter ihop kartorna" för att undvika att få mens. 
    Hoppas att detta inlägg hamnade rätt!

• Svar på tråden hoppa över tablett qlaira!!??
  • knivskrik

"Du kan förskjuta din blödning genom att hoppa över de fyra sista tabletterna i kartan (två mörkröda och två vita) och sedan hoppa över de sju första tabletterna (två gula och fem ljusröda) i nästkommande karta och börja på kartans ljusgula dag-åtta-tablett. Fortsätt sedan att ta tabletter varje dag som vanligt tills kartan är slut. Efter det får du troligtvis en blödning inom de närmaste dagarna."

qlaira.se/scripts/pages/sv/anvaendning/index.php

Through the darkness of future's past, the magician longs to see. One chants out between two worlds... Fire... walk with me!
  • Danna

tack, fast det där är väl om man vill skjuta fram mensen ,har läst i bipacksedeln och hittat det där. Min läkare sa ngt om att hoppa över fyra tabletter , förstår att de två vita är två av dom ... men undrar om det även är de mörkröda... har läst i olika forum på nätet och även hört att vissa bara äter de ljusgula och ljusrosa varje månad, totalt 22 tabletter alltså.. klurigt värre. Hoppas jag får tag på min läkare snart:-/

• Danna

tack, fast det där är väl om man vill skjuta fram mensen ,har läst i bipacksedeln och hittat det där. Min läkare sa ngt om att hoppa över fyra tabletter , förstår att de två vita är två av dom ... men undrar om det även är de mörkröda... har läst i olika forum på nätet och även hört att vissa bara äter de ljusgula och ljusrosa varje månad, totalt 22 tabletter alltså.. klurigt värre. Hoppas jag får tag på min läkare snart:-/

Svar på tråden hoppa över tablett qlaira!!??