• ChristineRichter

    Sorghantering och livet efter - ett fotoprojekt

    Hej!


    Mitt namn är Christine Richter och jag är 23 år gammal. Jag är fotograf och studerar bildjournalistik på Nordens Fotoskola. Under mars månad kommer jag att göra ett längre fotografiskt projekt som handlar om sorgarbetet man genomgår och livet efter att man förlorat någon nära.


    Sorgen man går igenom efter en sådan förlust är något som alla människor mer eller mindre kan känna igen sig i, ändå pratas det sällan om detta. Med mina bilder vill jag skildra en nyanserad och verklighetstrogen bild av hur saknaden efter någon kan se ut, för att öka förståelsen kring sorghanteringen man genomgår.


    Jag har själv aldrig varit med om en nära anhörigs bortgång och jag förstår att den sorgen är något jag inte kan greppa fullt ut, därför kommer jag att närma mig ämnet med en stor respekt och förståelse kring detta.


    Om du är intresserad av att vara med i mitt projekt, eller har frågor går det jättebra att maila mig. Jag befinner mig i Uppsala och Stockholms-trakterna. Så om du bor i närheten vore det bra, men det är inget måste.


    Min e-post är: [email protected].


     


    Vänliga hälsningar,


    Christine

Svar på tråden Sorghantering och livet efter - ett fotoprojekt