Någon som vart över BMI vid äggplock
Som rubriken lyder undrar jag om det finns någon som vart över BMI gränsen vid äggplock och vad eran läkare sagt om det ? Jättetacksam för svar
Som rubriken lyder undrar jag om det finns någon som vart över BMI gränsen vid äggplock och vad eran läkare sagt om det ? Jättetacksam för svar
Jag har varit. Men inge sa nå. På ivf kliniken här i min stad behövde jag aldrig väga mig. Utan gjorde det under utredningen hos landstinget där det bestämdes om vi skulle få det landstings finansierat eller ej.
Vilken klinik va det du gick på nu igen ? Och hur många kilo över ? Håller på och sprutar med menopur nu och om det vill sig till äggplock de na gången är jag sååå nervös över vad dom kommer säga om vikte.
Jag gick i Umeå, var ca. 5 kilo över om jag inte minns helt. Så inte så väldigt mycket men tillräckligt. Har du behöver väga dig på kliniken förut?
Jag har inte vägt mig på kliniken det gjorde jag som du när vi höll på med utredningen ! Vilken BMI gräns har ni där uppe ? Och vilken vecka är du i nu ?? : )
Jag har inte vägt mig på kliniken det gjorde jag som du när vi höll på med utredningen ! Vilken BMI gräns har ni där uppe ? Och vilken vecka är du i nu ?? : )
Just nu ligger jag sju kilo över men försöker att tappa några just nu . Jag fick säga till kliniken va jag vägde när vi va på första samtalet vi har oxå BMI 30 här ! Det jag blev förbannad va när jag va på ul förra vecka. Så va en annan bm på vårdcentrale. Och hon sa att jag måste försöka gå ner för att dom haft par sista tiden som blivit nekade äggplock när dom kommit upp dit men jag vet inte riktigt om jag ska tro på det jag tror hon även vill skrämmas
Åh va kul redan vecka 13 tide. Bara springer iväg
Jo jag fick också uppge vad jag vägde, sen är det ingen som har frågat nå mer efter det. Jag gjorde alla min vul på ivf kliniken eftersom vi har så nära och dom sa då ingenting.
Men låter väldigt märkligt att man skulle blir nekad äggplock? Visst att man blir nekad sprutstart men bli nekad äggplock, känns väldigt märkligt.
Har dom kliniken frågat om din vikt nå mer?
Vad roligt att ni är igång igen, håller tummarna.
Jo det går helt galet fort
Ja eller hur det låter väldigt konstigt att dom skulle neka äggplock . Dom har inte frågat nått om vikten efteråt även fast dom vet att jag låg precis på gränsen när jag va där . Ja menar då borde ju dom ha frågat nu när vi satte igång igen tycker man ju : / sen att dom kanske säger till nästa gång om jag inge blir gravid att jag måste gå ner men det är ju en annan sak . Och jag har frågat runt här på fb om någon blivit nekad äggplock men har inte fått ett endaste svar !
Ska ni kolla könet senare sen ?? : ) har de lixom gått in än att du faktiskt är gravid ? Och syns det något än ?? Är jätte nyfiken hehe
Ja, precis. Så jag tror nog inte att det är någon fara. Bm kanske blandade i hop sprutstart med äggplock.
Ja det är ju en helt annan sak. Har ni långt till innan det är dags för äggplock?
Maken vill inte men jag vill, så vi får se. Har sagt att han får nog bestämma den. Hahah nej, eller ibland. Känns helt overkligt fortfarande men lyckan kommer som en flodvåg ibland tillsammans men tankarna att vi är faktiskt gravid nu. Så går lite fram och tillbaka på den fronten. Men sjunker nog in efter rul och när det är dags att beställa vagn och såna saker .
Nopp eller maken säger det, men jag tycker inte det. Är ju som sagt överviktig sen innan. Men har då införskaffat Mamma byxor mina vanliga gav upp ganska tidigt
Jag sprayade ju först i nästan tre veckor och nu har jag sprutat med menopur i detta blir femte dagen får se imorgon på ul om det finns några blåsor som växer hehe spännande ör det
Åh jag hade intecknat hålla mig för att titta vad det blir hehe sa tidigt hade det ju vart kul med en överraskning med förstås : )
Om jag blir gravid lär det inte heller synas på ett bra tav men jag tror att det är som din man säger att han ser för jag tror nog att andra ser mer än en själv . Nu kanske jag låter åååå oinsatt men vad gör man på ett rul ??
Men vad skönt att vara igång igen. Lång protokollet nu då, hur känns sprayen? Menopur körde jag också med funkade bättre andra gången när jag fick högre dos. Håller tummarna att det växt ordentligt .
Haha, jag känner samma sak men eftersom han inte vill så får han ha sista ordet .
Jo det är nog så. Sen resten av familjen typ mamma, pappa svärmor och dom vi träffades sist när vi var i veckan fem typ nu kommer vi vara i v. 19 när vi ses nästa gång.
Rul är rutin ultraljudet som man gör kring v.18-20 för att kolla att allt som det ska samt för att få ett beräknat förlossningsdatum baserat på hur bebisen har växt
Hej nu ska jag på ul igen här på morgonen dom höjde sist till dubbla dosen från 150 till 300 så jag hoppas att de har hänt mer denna gången . Och sjuk har jag blivit för andra gången under denna behandlingen så jobbigt !!!
Och igår fick jag sånt där ägglossnings sekret eller va de heter exakt som jag fick sist och de slutade ju i ägglossning så är skit orolig ska fråga bm om detta idag tänkte jag !
Ja din familj kommer ju se skillnad när ni ses nästa gång sååå mysigt !!! Bubblar de i magen ??? : )
Jaha de är de man gör på ett rul shit så spännande !!!!!!!!! Förstår att du måste längta ihjäl dig !!!
Lycka till idag, håller tummarna för dig.
Jag hade också ägglossnings flytningar inför sista ultraljudet men hade inte haft ägglossning. Jobbigt att vara sjuk mitt i allt detta. Det är nog med den psykiska biten utan att man ska behöva vara sjuk också.
Nopp, det gör det inte. Men längtar som tusan till jag kan känna den rackarn.
Känns jätte långt bort. Men ska till barnmorskan nästa vecka och lyssna på hjärtat
Lycka till ännu en gång
Får jag hoppa in med en fråga?
Jag tar gonal började på 125 höjt och höjt igen inga ägg av vettig storlek sist så höjde till 300 sköterskan tror de beror på övervikt då det blir svårt att reglera då.. hur länge sprutade du? Grattis till plus!
Hoppas de gick bra på vul idag :)
Får jag hoppa in med en fråga?
Jag tar gonal började på 125 höjt och höjt igen inga ägg av vettig storlek sist så höjde till 300 sköterskan tror de beror på övervikt då det blir svårt att reglera då.. hur länge sprutade du? Grattis till plus!
Hoppas de gick bra på vul idag :)
Igår hade vi äggplock vilket resulterade i tio ägg !! Känns helt fantastiskt och inte gjorde de ont heller ! Bara hoppas att dom inte ringer idag
Igår hade vi äggplock vilket resulterade i tio ägg !! Känns helt fantastiskt och inte gjorde de ont heller ! Bara hoppas att dom inte ringer idag