• Terese

dotter ont i magen.

Hej!

Är i vecka 27.

Min äldsta dotter får ont i magen i skolan.

Kommit fram till att det är psykiskt. Tror att det är att jag är gravid och att hon bryr sig om mig och bebisen. Hur kan jag hjälpa henne?

Och hon har många kompisar som tycker om henne så det har inte hänt något i skolan.

• Svar på tråden dotter ont i magen.
  • Akua

Hur vet du att det är psykiskt? Är du säker på det kanske ni ska kontakta bup. En får ju inte fysiska syntom av psykisk ohälsa bara sådär.

• Terese

Har varit hos doktorn och hon har inte ont när hon är hemma.

• Akua
    Terese skrev 2015-02-16 10:41:59 följande:

Har varit hos doktorn och hon har inte ont när hon är hemma.

Ok. Ni kanske ska ta kontakt med bup då?
  • Lindsey Egot the only one

Barn är känsliga för förändring och kan fantisera mycket om hur förändringen kommer bli. Hon kan vara orolig för förändringen över att få ett syskon. Kommer mamma ha tid för mig osv. Det bästa är att vara ärlig. Att prata om hur det är att få bebis. Att bebisen kommer behöva mycket tid i början men har man tur så sover barnet extremt mycket i början. Att ni kan hjälpas åt att titta till bebisen och att bebisen kommer göra att ni alla kommer komma varandra närmare. För kärlek kan man ju ge till många så som mamma, pappa, mor och farföräldrar, kompisar, kusiner och även syskon. Förklara på barnets nivå och på de frågor barnet har.

Svar på tråden dotter ont i magen.