Var kan vi få hjälp?
hej!
Var kan vi få hjälp?
Jag känner det som om min man kränker vår son, 9 år, när han blir förbannad.
Han kan tex. skrika saker som:
- Vad är det för fel på dig?!?
- Varför går inget in i skallen på dig?!?
- Det var ju dumt att vi köpte en hjälm till dig, du behöver den ju inte.
- Tack för att du har förstört den här morgonen och skapat sådan otrevlig stämning!!
Senare på dagen frågar jag pappan om han har pratat med sonen. Nej? om vad då? Mamma: det som hände i morse! Pappa: nej? men han har inte pratat med mig heller. Ibland känns det som om pappan blir kränkt över att sonen inte gör som pappan säger. Då blir han själv som ett kränkt barn och vägrar tänka moget.
Jag tänker mycket på detta. Det påverkar mig och mitt förhållande till K i högsta grad. Jag fysiskt känner hur min respekt och kärlek för K rinner ur mig. Jag vill att min man skall vara en bra far till sina barn och det anser inte jag att han alltid är. Jag mår så himla dåligt för det här. Jag har funderat om och om igen på vad jag kan göra. Hur skall vi kunna få hjälp?!? Hur skall jag kunna hjälpa till när min man inte verkar förstå att han har ett problem han måste ta tag i, för han påverkar mig och sina barn mycket. Jag är rädd för vad det gör med självkänslan hos mina barn. Jag är rädd för att de kommer bli likadana mot sina med människor och barn.
Snälla hjälp oss!
Jag skriver inte till er för att ni skall hacka ner på och hata oss utan jag ber er uppriktigt om hjälp och tips.
Var kan vi få hjälp?
TACKSAM för hjälp.