• StinaK

Sömnproblem

Har en 16 månaders kille som aldrig sovit en hel natt...
    Han har alltid somnat med antingen bröstet(slutade vid 7 månaders ålder) eller flaskan på kvällen och vill sen ha den så fort han vaknar på natten, detta kan vara upp till en gång i timmen, han är inte hungrig och jag vet att det är en ovana vi gett honom men jag vet inte vad jag ska göra för att bli av med den? har gått så långt att jag funderar på 5 mm men jag vet inte, läser man om den verkar den inte så farlig men sen läser jag vad andra tycker och då tvivlar jag... vad ska jag göra? tips på andra metoder? någon som haft det likadan? alla tips är välkomna jag orkar snart inte längre och nu har jag börjat arbeta med så det håller verkligen inte! Ge mig lite ljus i tunneln?!

Har även funderat på att bara ta bort vällingen men är då rädd att det ska bli tvunget att gå runt med honom istället...

• Svar på tråden Sömnproblem
  • Flickan och kråkan

Plocka bort vällingen och finns där med honom när han blir ledsen givetvis. Varför lämna honom ensam à la 5mm?! Det logiska är väl att man som förälder hjälper sitt barn genom något som är jobbigt. Han kommer att bli ledsen, arg, frustrerad etc för att han inte får flaska och då finns du och hans pappa där och kramar och tröstar och är nära. Kan du komma på något annat tillfälle då du vet att ditt barn har det jobbigt som du skulle få för dig att lämna honom ensam att typ "reda ut det själv"? 

Svar på tråden Sömnproblem