• Guiu

    någon handla med mina bankkort

    Hej! Någon tagit mitt bank kort o handlat. Har jag anmäld till Polisen. Mitt namn är Kronofogden. Jag har läst att Folksam kan betala denna räkningar om kort-stöld. I fall hänt kan Kronofogden  ta bort  mitt namn där ifrån ?

  • Svar på tråden någon handla med mina bankkort
  • Dixie

    förlåt!? ditt namn är Kronofogden? vilket konstigt namn......

    jag antar att du har spärrat kortet hos din bank? varför ska Folksam betala? 

  • Neelah
    TS, menar du att någon har tagit ditt bankkort och att du har hamnat hos kronofogden på grund av det? Jag vet inte hur det fungerar med ditt namn hos kronofogden, men det borde kronofogden eller Folksam kunna svara på om du har en försäkring som täcker det som stulits från dig.
    Följ dina drömmar
  • Guiu

    uai därför kom olika  räkningar i kitt namn o har jag inte betalt dem..o så mitt namn gick till kronofogden...

  • Guiu

    det betyder att mitt bank kort blivit stöld ..jag ska inte betalar räkningar som hade jag inte  gjord!

  • Birgitta02

    Jag är inte säker på om jag förstått frågeställningen. Men mitt svar blir följande: om någon lyckats stjäla ditt bankkort och handlat saker för det, så kan polis och kronofogde anse att du varit oaktsam. D v s att du inte haft tillräcklig med uppsikt över dina värdesaker. Stor risk finns därför att du är skyldig till att betala de räkningarna.

Svar på tråden någon handla med mina bankkort