• LizzzI

flytta 50 mil med 1 åring

Jag, min sambo och dotter ska flytta ca 50 mil från där vi bor nu om 3 månader. Dottern kommer då vara ca 13 månader. Tänkte höra om det fanns nån här som flyttat långt med en ettåring.
    Gick det bra? Vad ska vi tänka på?
    Vi flyttar från min familj och släkt, men delar av sambons familj kommer finnas nära. Vilket är jätteskönt! Vi har jobb lägenhet osv. Så det är väll egentligen inte sånt jag undrar över. Mer hur en 1åring påverkas av detta.
    Tips? Råd?

• Svar på tråden flytta 50 mil med 1 åring
  • Flickan och kråkan

Vi flyttade med vår 1-åring i somras till en ny ort. Med ett så litet barn så är det ju väldigt okomplicerat. Vi hade även en 6-åring och en 5-åring som bytte skola och förskola, flyttade ifrån kompisar och alla miljöer och människor de vuxit upp med. Det gick bra för dem med, men då är det ju så väldigt mycket mer. En 1-åring hänger ju liksom bara med glatt...så länge mamma och pappa är där så är allt frid och fröjd .

• Annelie 76

En ettåring påverkas inte alls. Den har ännu inget särskilt förhållande till andra än mamma och pappa och ni finns ju där. Håll koll på farliga saker som knivar och saxar när ni packar upp och ta många pauser på resan så klarar sig barnet fint.

• LizzzI

Tack :) jo det förstår jag ju egentligen också!

Bara skönt att höra från andra ibland. Är väll lite nervös.

Hon kommer förmodligen ha barnvakt under själva flytten. Så det slipper hon iaf :)

Svar på tråden flytta 50 mil med 1 åring