• Sandrajoy

Tvingar till sig sex

Min man gör som rubriken lyder, tvingar till sig sex när kag inte vill, och nu för tiden vill jag inte ha sex alls pga stress och pga andra saker min man håller på med, har ingen som helat lust att ha sex med honom, äcklas nästan och får nästan panik. Nästan varenda natt/kväll vill HAN ha sex och jag vill inte, han håller på och försöker tränga sig in ,pilla på mig tills jag nästan har lust att slå till honom med en stekpanna!! Jag säger miljontals gånger att jag inte vill, kuffar bort hans hand och hela han! Men han fortsätter, säger att han inte kan sova utan sex, att han måste ha det bla bla som ett jäkla barn!! Jag blir riktigt sagt skitförbannad! Barnen somnar sen, jag är trött och vill bara sova för att orka upp med barnen till dagis kl 7 och i väg till jobb men igår höll han på i evigheter till över kl 12 jag vaknade av att han höll på och pilla runt! Det enda sättet att batt få sova är att ge han det han vill ha så till slut ger jag med mig med äckel känsla och hat! Dååå får jag lov att sova och vara i fred!!! Jag blir tokig och han ändrar inte på sig hur mkt jag än pratar on detta problemet!! Vad ska jag göra??

• Svar på tråden Tvingar till sig sex
  • Ellaria

Din man våldtar och förgriper sig sexuellt på dig. Du ska polisanmäla honom och ringa en kvinnojour som kan hjälpa dig mer. Det underlättar om du dokumenterar detta, t ex spela in när du säger nej på mobilen.

Ingen ska behöva leva såhär. Jag hoppas du får hjälpen du behöver.

You know nothing, Jon Snow
  • Anonym (respektlöst)

Din man respekterar inte dig. Han tycker att det är viktigare att han får ligga än att du mår bra. Är du säker på att du vill leva med honom?

• balrog88

Sov i separata rum?

Säg att du polisanmäler om han inte slutar?

Skilsmässa? 

• balrog88

Sov i separata rum?

Säg att du polisanmäler om han inte slutar?

Skilsmässa? 

• Anonym (Man 38)
    Sandrajoy skrev 2015-02-16 15:09:12 följande:

Min man gör som rubriken lyder, tvingar till sig sex när kag inte vill, och nu för tiden vill jag inte ha sex alls pga stress och pga andra saker min man håller på med, har ingen som helat lust att ha sex med honom, äcklas nästan och får nästan panik. Nästan varenda natt/kväll vill HAN ha sex och jag vill inte, han håller på och försöker tränga sig in ,pilla på mig tills jag nästan har lust att slå till honom med en stekpanna!! Jag säger miljontals gånger att jag inte vill, kuffar bort hans hand och hela han! Men han fortsätter, säger att han inte kan sova utan sex, att han måste ha det bla bla som ett jäkla barn!! Jag blir riktigt sagt skitförbannad! Barnen somnar sen, jag är trött och vill bara sova för att orka upp med barnen till dagis kl 7 och i väg till jobb men igår höll han på i evigheter till över kl 12 jag vaknade av att han höll på och pilla runt! Det enda sättet att batt få sova är att ge han det han vill ha så till slut ger jag med mig med äckel känsla och hat! Dååå får jag lov att sova och vara i fred!!! Jag blir tokig och han ändrar inte på sig hur mkt jag än pratar on detta problemet!! Vad ska jag göra??

Jag kan förstå hans frustration. Det är jobbigt att ha en kvinna bredvid sig, vara kåt och inte få knulla.

Samtidigt är det han för fel. Du bör prata med honom kring varför du inte vill ha sex. Säg till på skarpen.
  • Sandrajoy
    Anonym (Man 38) skrev 2015-02-16 15:29:22 följande:

Jag kan förstå hans frustration. Det är jobbigt att ha en kvinna bredvid sig, vara kåt och inte få knulla.

Samtidigt är det han för fel. Du bör prata med honom kring varför du inte vill ha sex. Säg till på skarpen.

Han vet varför jag inte vill ha sex, han har ett jäkligt stort kontroll behov när det gäller ALLT jag gör! Och jag är less på det.
  • Anonym (poison)

Ni skulle aldrig ha gift er.

• Akua

Japp. Han begår våldtäkt på dig! Solklart!! Ingen tvekan om den saken. Du säger nej flera gången men han fortsätter trots att du protesterar.

Du ska absolut polisanmäla, men det är klart att det inte är lätt eller enkelt. Kontakta en kvinnojour, finns olika på nätet dit du kan vända dig anonymt och få stöd och råd. Gör det! Du ska inte behöva ha det såhär! Ingen ska behöva det!

• Brattman

Vissa personer gör alltför långtgående tolkningar, det märks framförallt när det börjar talas om att det skulle vara frågan om en våldtäkt. 

Men vi kan börja med att konstatera att konstatera att det enligt brottsbalken 6 kapitlet 1 §.krävs uppsåt för att en gärning skall räknas som våldtäkt. Detta betyder att mannen måste vara medveten om att du verkligen inte vill ha sex, för att den brottsliga gärningen våldtäkt ska begås.

I det här fallet är det tveksamt om han verkligen förstår det.
    Ni är gifta, ni sover i samma rum, ni lägger er till samman. Om jag har förstått saken korrekt, så sker allt detta frivilligt.

Därefter försöker han att (som jag skulle tro att han själv uppfattar det) "vara go mot det" genom att smeka dig och försöka göra dig upphetsad. Därefter säger du först:
    -Nej, jag vill inte. Men sedan ger du med dig och ni älskar med varandra.

Det får då hållas som sannolikt att mannen uppfattar detta som att han lyckades göra dig upphetsad genom att smeka dig på olika sätt, och att du då ändrade dig och vill ha sex med honom. När han märker att hans taktik ger resultat, är det rimligt att han fortsätter på samma sätt i fortsättningen. Det vill säga börjar smeka dig och försöker göra dig upphetsad, och uppfattar det senan som att du då ändrade dig och vill ha sex,

• Akua
    Brattman skrev 2015-02-16 15:52:56 följande:

Vissa personer gör alltför långtgående tolkningar, det märks framförallt när det börjar talas om att det skulle vara frågan om en våldtäkt. 

Men vi kan börja med att konstatera att konstatera att det enligt brottsbalken 6 kapitlet 1 §.krävs uppsåt för att en gärning skall räknas som våldtäkt. Detta betyder att mannen måste vara medveten om att du verkligen inte vill ha sex, för att den brottsliga gärningen våldtäkt ska begås.

I det här fallet är det tveksamt om han verkligen förstår det.

Ni är gifta, ni sover i samma rum, ni lägger er till samman. Om jag har förstått saken korrekt, så sker allt detta frivilligt.

Därefter försöker han att (som jag skulle tro att han själv uppfattar det) "vara go mot det" genom att smeka dig och försöka göra dig upphetsad. Därefter säger du först:

-Nej, jag vill inte. Men sedan ger du med dig och ni älskar med varandra.

Det får då hållas som sannolikt att mannen uppfattar detta som att han lyckades göra dig upphetsad genom att smeka dig på olika sätt, och att du då ändrade dig och vill ha sex med honom. När han märker att hans taktik ger resultat, är det rimligt att han fortsätter på samma sätt i fortsättningen. Det vill säga börjar smeka dig och försöker göra dig upphetsad, och uppfattar det senan som att du då ändrade dig och vill ha sex,

Hon säger att hon inte vill, flera gånger dessutom, men det hjälper inte. Hon puttar undan hans hand, det hjälper inte. Hon puttar undan hela honom, det hjälper inte. Hon vaknar av att han håller på när hon sover och det trots att hon tydligt visat att hon inte vill. Det låter oerhört som våldtäkt! Våldtäkt kan absolut ske trots att två personer är gifta.
  • Anonym (k)

Fast hon går ju med på det till slut (vilket jag kan förstå om hon inte får sova), så då kan det nog inte räknas som våldtäkt... Men sexuellt ofredande borde det iaf vara.

• Brattman
    Anonym (k) skrev 2015-02-16 15:59:52 följande:

Fast hon går ju med på det till slut (vilket jag kan förstå om hon inte får sova), så då kan det nog inte räknas som våldtäkt... Men sexuellt ofredande borde det iaf vara.

Det faktum att hon går med på det till slut, är orelevant vid bedömningen för om gärningen ska räknas som våldtäkt. Jämför exemplet med att någon går med på att ha sex för att hon blir hotad, så självklart kan en våldtäkt begås även om kvinnan till slut går med på att ha sex.

Men vad det handlar om är om mannen har uppsåt att begå våldtäkt eller inte. För att ett brott ska begås enligt brottsbalken, så krävs uppsåt. Om det inte finns något uppsåt, så är det inget brott.
  • Brattman
    Akua skrev 2015-02-16 15:57:10 följande:
    Hon säger att hon inte vill, flera gånger dessutom, men det hjälper inte. Hon puttar undan hans hand, det hjälper inte. Hon puttar undan hela honom, det hjälper inte. Hon vaknar av att han håller på när hon sover och det trots att hon tydligt visat att hon inte vill. Det låter oerhört som våldtäkt! Våldtäkt kan absolut ske trots att två personer är gifta.
    Ja, självklart kan våldtäkt ske trots att personerna är gifta med varandra. Våldtäkt inom äktenskapet blev straffbart redan 1965, för 50 år sedan.

Men vad det handlar om är om mannen har uppsåt eller inte. Det vill säga, om han förstår att hon inte vill. Det förekommer t.ex att vissa par har ett rollspel, där kvinnan spelar svårfångad och börjar med att säga nej trots att hon i själva verket vill. Samt att mannen då ska försöka övertala henne.

Det faktum att hon trots allt går med på sex till slut, samt att detta har pågått under en längre tid och att hon fortfarande lägger sig tillsammans med honom på kvällarna för att sova i samma säng, kan ge stöd för att han inte förstår att hon egentligen inte vill.

Jag har full förståelse för att hon känner sig utnyttjad, på den punkten råder ingen tvekan. Men om det inte finns något uppsåt, då är det rent juridiskt sett inget brott som har begåtts.
  • evigsingel

Som flera skrivit är hans beteende inte ok, du ska inte behöva "gå med på" sex efter hans tjat. Jag hade lämnat relationen om min partner inte förstod vad ett nej betyder. Om du tagit upp detta och inget händer betyder det att han inte respekterar dig. Lämna direkt, om du behöver hjälp med att inse hur du egentligen har det i din relation gör testet inne på lovetestnow 

• Anonym (Defensiv?)
    Sandrajoy skrev 2015-02-16 15:37:25 följande:
    Han vet varför jag inte vill ha sex, han har ett jäkligt stort kontroll behov när det gäller ALLT jag gör! Och jag är less på det.
    Jag förstår faktiskt inte varför du fortsätter leva med honom. Faktiskt. Du beskriver ju hur du i princip blir ofredad eller våldtagen varje natt, varför inte skilja sig då?

Så kan du också lägga dig i nåt annat rum så länge, tills ni flyttat isär. Eller säga att HAN får lägga sig nån annanstans än där du sover.

Undrar vad du kommer att göra?
  • Anonym (-)
    Ellaria skrev 2015-02-16 15:18:02 följande:

Din man våldtar och förgriper sig sexuellt på dig. Du ska polisanmäla honom och ringa en kvinnojour som kan hjälpa dig mer. Det underlättar om du dokumenterar detta, t ex spela in när du säger nej på mobilen.

Ingen ska behöva leva såhär. Jag hoppas du får hjälpen du behöver.

• Anonym (Jösses...)
    Anonym (Man 38) skrev 2015-02-16 15:29:22 följande:

Ja stackars HONOM! Varför ska hon behöva säga till mer på skarpen än vad hon redan har gjort? Hon har ju till och med knuffat bort honom!
  • Anonym (svårt)

Detta mynt har två sidor:

1: Att älska tillsammans kan skapa mer kärlek och jag är för att ha sex så ofta det bara är möjligt. Har man gift sig så har man i princip vigt sitt liv till den andra, och då ska man göra allt man kan för att göra den andra lycklig.

2: Men han ska respektera dig (liksom du honom), och även ge dig vad du behöver (tid, ro, utrymme, sömn etc)

Så ja. Det är en svår ekvation. Ni behöver kompromissa?

Svar på tråden Tvingar till sig sex