Är Malmö ett bra ställa att bo i?
Hej!
Någon som bor eller har bott i Malmö och kan uttala sig om staden?
Hej!
Någon som bor eller har bott i Malmö och kan uttala sig om staden?
Ett mångkulturellt helvete där polis har tappat greppet för några år sen.
Flyta inte hit om du har ett val.
Hej
Jag har växt upp i Malmö men även bott i Stockholm och Göteborg i flera år, Alla städer är precis lika bra att bo i på olika sätt, allt beror på var man bor, vad man vill ha och vad för liv.
Har du några mer specifika frågor? Tänker du på att låta sina barn växa upp där, utelivet, att träffa nya vänner, att hitta folk som delar dina åsikter, närhet till natur?
Ett mångkulturellt helvete där polis har tappat greppet för några år sen.
Flyta inte hit om du har ett val.
Har du barn är det inte bra.
Är du jude och vill bära kippa så kan du glömma om du inte vill bli spottad på och dödshotad.
Kolla upp vart du ska flytta.
Islam är den styrande religionen i Malmö.
Jag bor i Malmö med barn och vi trivs ypperligt. Bor i utkanten i ett sött villaområde.
Trevlig stad, dock lite dåligt rykte på grund av media men inget nämnvärt skulle jag väl säga. Ifall du funderar på att ha familj skulle jag rekommendera mer välbärgade områden för ditt barns bästa.
Jag bor i Malmö med barn och vi trivs ypperligt. Bor i utkanten i ett sött villaområde.
Fantastiskt, menar du att malmö är lika lugnt och fin som ditt fluffiga villaområde?
Har för vi är redan där, det dröjer dock inte länge föränn skiktet sprider sig till mellanstäder.
Jag känner inte igen mig i den skrämsel som sprids om Malmö. Jag har bott 17 av mina 27 år i Malmö i flera vitt skilda stadsdelar såsom gamla väster, slottsstaden och självaste rosengård. Jag har aldrig haft specifika problem med invandrare eller islam. Fattiga människor finns i alla städer och de hänfaller oftare än rikare människor till brottslighet. Inget nytt under solen. Sveriges farligaste plats är Stureplan, under all min tid i invandrartäta områden blev jag aldrig utsatt för brottslighet eller andra dylika problem. Jag blev dock i min ungdom utsatt för två rånförsök på och i direkt anslutning till Gustav Adolfs torg och i en trappa där jag bodde i Slottsstaden (domineras starkt av etnisk svensk medelklass, barnfamiljer och pensionärer) rökte de gräs varje helg och polisen hälsade på några gånger.
Folk ser på skrämselnyheter och blir rädda när de ser annorlunda folk på gatorna. Brottsligheten i Malmö har sjunkit i flera år.
En bra punkt är dock den ofta politiskt motiverade anti-semitismen om du är jude.
Härligt att se sina fördomar bli sanna.
Massor av stavfel hos de som dissar Malmö pga invandringen.
Ni som inte gillar Malmö kan ju flyta till Sjöbo, där kommer ni att trivas bra.
Ska du bo och jobba är det bra. Billigt att köpa lgh/hus och mat / vardagsutgifter är mkt billigare. Är du muslim? Då är Malmö staden för dig...
Men att gå ut att festa? Ha barn i skola? Bedriva företag? Stay as far away...
Mediernas bild är en försköning enligt mig..
Skillnaden på Malmö och Stockholm är väl att Rosengård finns inne i Malmö city, men Rinkeby stannar i Rinkeby, funkar inte med extremism inne på Stureplan.