Anonym (Förvirrad) skrev 2015-02-17 18:06:32 följande:
Jag ska försöka se det här erbjudandet om utredningshem som något positivt. Jag vet att mina barn inte far illa och har därmed inget att dölja. Det är jag som har hamnat i en svår depression och min man är fullt kapabel. Jag förstår att soc är oroliga och jag hoppas att vi på utredningshem kan få någon hjälp och att jag mår bra när vi flyttar hem igen.
Soc: Kan du förklara lite mer för mig hur det är på utredningshem, hur det fungerar och så vidare.
Såhär var det för oss:
Vi bodde i en 3 rummare som var väldigt fin med öppen spis och allt.
Ingen av de andra intagna bodde nära oss.
Gick upp på morgonen, åt frukost och gick med barnet till förskolan. Därefter gick jag in i huset och sa hej till personalen ett par minuter.
Efter det "jobbade" jag i 3 timmar innan jag gick hem och åt lunch.
Sedan brukade jag surfa på datorn, åka och shoppa, träffa nån kompis, träna, tvätta eller nåt.
Sedan hämta barnet och då gick vi ofta hem till någon som har barn i samma ålder eller åkte in till "stan" innan det var dags för middag, dusch och nattning.
Vid 19 tiden knackade nån i personalen på och sa godnatt.
Jag menar att det vart dyrt både känslomässigt att förlora jobbet, sa till mina vänner att jag fått jobb i en annan stad ett tag och skulle flytta. Alla tyckte det var konstigt men sanningen hade varit ännu konstigare för mina vänner.
Inte ens personalen förstod varför vi var där.
Har fortfarande vänner därifrån fast detta var många år sen.
Sen är det inte gratis utan föräldrarna betalar för sin ofrivilliga placering. Kommer inte ihåg hur mkt, men dyrt var det.
Absolut bland det värsta jag varit med om, mådde otroligt dåligt där - det gjorde jag inte innan.