sonen har 40,2 i feber. Vågar jag sova?
Vi har varit rejält sjuka hela familjen denna helgen men nu är det värst för vår 2,5åring. Hans feber har pendlat och jag har bara tagit tempen när den känts som högst och då har den legat på 39,5-40,2. Då har jag satt honom upp och fått i honom saft eller isglass och gett honom alvedon och efter en stund har han blivit svalare(tar inte tempen i onödan så vet ej exakt hur lågt den sjunkit) och han har varit med och lekt. Nu när hela familjen har lagt oss uppstår mitt problem. Vi sover alla i samma sovrum men min febriga pojke har en lillebror med öroninflammation som behöver sova mellan oss så han får sova som vanligt i sin säng i hörnet. Nu känner jag på honom att han är kokande het igen garanterat över 40 grader. Jag har öppnat fönstren och gett alvedon men skall jag låta honom sova igenom natten? Hur skall jag kunna sova själv? Tänk om febern stiger ännu mer och så märker inte jag det och min lilla blomsterkille kokar ihjäl precis bredvid mig. Natten är ju lång! Ska jag ta tempen under natten eller hur skall jag göra? Förlåt för ett aningen förvirrat inlägg men jag är jätterädd. Tanten på 1177 sa bara att man skall söka hjälp om febern stiger till 41. Men om han sover med 40,2 så märker ju inte vi om den stiger och passerar 41 mitt i natten.