• Anonym (vänd på steken)

Nu vänder vi på steken - Muslimer är rädda för svenskar - ett exempel från min arbetsplats!

Nu har jag tröttnat på alla främlingsfientliga trådar som sprids på Familjeliv.

Den ena fördomen efter den andra försöks sprida som sanningar och där de flesta vanliga förnuftiga männsikor tar sig för pannan gottar sig rasisterna åt de naivas godtrogenhet.

Nu räcker det, nu vänder vi på steken istället

med anledning av tråden: www.familjeliv.se/forum/thread/74871430-svenskar-ar-radda-for-muslimer-ett-exempel-fran-min-arbetsplats

Muslimer är rädda för rasister - ett exempel från min arbetsplats!

Detta händer på min arbetsplats. Vi är ett stort företag med många anställda. Vi har någon gång ibland upptäkt att fikarummets kaffemuggar är inne på toaletten och ibland kaffekannan. Vi har flera gånger undrat vem som lägger en kopp inne på toaletten och ännu konstigare att kaffekannan ligger där. Inget kaffe ligger där i heller så slutsatsen att personen tagit med sig kaffe till toa för att dricka där inne under uträttande av behov var uteslutet. Tills vi en dag såg en av kollegorna ta med sig en tom kopp till toa. Kollegan är rasist och efter mycket diskussioner bekräftades det att vissa rasister på jobbet är de som tar in kopparna till toa och kaffekannan i syfte att använda dem som redskap fär att tvätta rent rumpan efter att de har skitit. Det ingår i rasisternas rädsla för mörka saker att vara ren i rumpan och detta har bekräftats. Min kompis som är rasist tvättar också rumpan (fast med en vattenkanna för att vatten blommor). Och rasisterna på jobbet erkände att det var det de använde kopparna till men att det inte var något fel med det då de diskar dem senare osv.

Asså, jag blir förbannad. Ledningen gör inget åt detta! Och facket gör inget åt detta heller! Hur jävla äckligt ohygieniskst ska man behöva tåla bara för att rasisterna på jobbet vill tvätta sin anal med kaffekoppar vi dricker ur? (Hur nu momentet går till fattar ja ej).

Jag är inte muslim och jag respekterar rädslor. Men jag respekterar inte att vi andra ska drabbas negativt på detta äckliga sätt för att folk ska utöva sin rädsla. Muslimer är oerhört rädda för rasister. Så fort en rasist säger eller vill något så viker sig muslimen för det rasisten sagt. I efterhand börjar alla muslimer säga "jävla rasister, jag ska rösta på Sossarna hit och dit"....men i själva verket är det ju INVANDRAREN som tillåter allt detta se! Vad är det muslimerna är rädda för????!? Ska rasisterna bomba Sverige om de inte får som de vill? Seriöst! Detta är bara ett av många exempel på när muslimer viker sig för rasister, och jag vet att många av er håller med för att många av er har säkert också varit med om att muslimer viker sig för rasisters vilja för de allra konstigaste sakerna. Alla människor- muslimer, svenskar, osv osv - ska ha samma rättigheter i Sverige, givetvis! Men jag kan lova er att om det var en svensk eller muslimsk invandrare som tvättade röven i toaletten med kaffekoppen så skulle han få en tillsägelse av cheferna! Men nej, inte när det är fråga om en rasist.

Jag börjar tröttna på muslimers rädsla för rasister! Sluta seriöst. Jag har hamnat i tjafs med en rasist idag på jobbet angående kaffekopparna. Snart spricker jag av ilska och när jag blir arg är jag rädd för att handla väldigt irrationellt måste jag säga! Så jag ska hålla mig på avstånd!

Asså angående kaffekopparna...vad kan jag göra? Ledningen och facket gör INGENTING åt detta!!!

-----------------------------------------------------------------------------------------

Nu vänder vi på fördomarna och ställer dom upp och ner på huvudet.

• Svar på tråden Nu vänder vi på steken - Muslimer är rädda för svenskar - ett exempel från min arbetsplats!
  • Förtryckt

Oerhört märkligt. Svenskar brukar ju inte tvätta sina analer annat än med duschmunstycke inne i duschen. Däremot är det ju araber som jämt vill tvätta sig kring analen efter bajsning, araber och fransmän. Det var f ö araber som tog med sig bidén till Frankrike.

Förtryckt skrev 2015-02-17 17:19:42 följande:

Oerhört märkligt. Svenskar brukar ju inte tvätta sina analer annat än med duschmunstycke inne i duschen. Däremot är det ju araber som jämt vill tvätta sig kring analen efter bajsning, araber och fransmän. Det var f ö araber som tog med sig bidén till Frankrike.

Det där med ironi är inte din grej va Skrattande

Nu är ju poängen att vända på propagandan rasisterna spammar sönder forumet med. Men självklart står det dig fritt att tvätta dina anal mer sällan om du föredrar det Glad
  • Anonym (stek rasisterna)

Gillar din idé även om exemplet kanske inte var det mest lyckade Skrattande

Anonym (stek rasisterna) skrev 2015-02-18 15:35:59 följande:

Gillar din idé även om exemplet kanske inte var det mest lyckade Skrattande

Får skylla det på bristande fantasi hos orginalpostaren Skrattande man får arbeta med det material man får liksom.

Men ja kanske man ska vända argumenten och spridningen av fördomar och elakheter mot dessa människor genom at tbara byta ut vilka de riktar sig mot så att de hamnar på dom själva. Lite som 'Den som sa det han va' det' Tungan ute
  • Anonym (En svensk panter)

Du kan ju prova att använda munnen till att prata och säga ifrån? Har du provat det någon gång? Istället för att koka av ilska, ta till tangentbordet och när du väl (om du någonsin) säger något så kommer det ut i form av kokhett okontrollerad ånga. Så går det när man går runt och håller inne med skit.

Ut med det.

Anonym (En svensk panter) skrev 2015-02-18 15:47:56 följande:

Du kan ju prova att använda munnen till att prata och säga ifrån? Har du provat det någon gång? Istället för att koka av ilska, ta till tangentbordet och när du väl (om du någonsin) säger något så kommer det ut i form av kokhett okontrollerad ånga. Så går det när man går runt och håller inne med skit.

Ut med det.

Hoppsan.. jag tror du inte läste igenom trådstarten ordentligt Skrattande

Annars handlar trådstarten om att vända på fördomarna och ryktesspridningarna fördomsfulla människor kommer med..

Sen är det ju också att det är min personliga uppfattning att om man inte klarar av att föra fram åsikter utan att få göra det med, hat, hets, hot, fördomar eller rykten så ska man avstå helt oavsett om det gäller på internet eller i person. Bara ett litet välmenande råd :)

• Anonym (En svensk panter)

Hahaha, nu gjorde jag allt bort mig! Den skulle ju finnas i forumet som du länkar till!

Till din tråd, jag tror det tyvärr beror på segregationen. Svenskar och "icke-etniska" svenskar umgås för lite och bildar fördomar om varandra. Det är min ovetenskapliga personliga uppfattning. Annars skulle man inte gå runt och säga att "du är inte som de andra du".

Har ingen aning om hur man löser problemet du belyser, annat än genom att segregationen bearbetas.

Anonym (vänd på steken) skrev 2015-02-18 16:07:35 följande:
    Hoppsan.. jag tror du inte läste igenom trådstarten ordentligt Skrattande

Annars handlar trådstarten om att vända på fördomarna och ryktesspridningarna fördomsfulla människor kommer med..

Sen är det ju också att det är min personliga uppfattning att om man inte klarar av att föra fram åsikter utan att få göra det med, hat, hets, hot, fördomar eller rykten så ska man avstå helt oavsett om det gäller på internet eller i person. Bara ett litet välmenande råd :)

Jag har själv gjort bort mig många gånger så inga problem alls :)

Med tanke på hur många såna trådar det finns där det ena ryktet värre än det andra försöks sprida så är det inte konstigt att det är svårt att håll aisär, speciellt när man gör en tråd som är menat för att vara ironiskt, ironi faller ju ofta bort när man skriver.

Svar på tråden Nu vänder vi på steken - Muslimer är rädda för svenskar - ett exempel från min arbetsplats!