• Anonym (Jobbiga)

De ska fan ta och lära sig svenska de här norskarna, danskarna och finskorna

När jag ser norskar, danskar och finskar så pratar de engelska med mig. Idioter. De ska fan ta och snacka svenska! Jag skiter i, jag svarar dem på svenska. Vill de fatta så får de fatta annars kan de gå sin väg. Svenska är faktist det dominerande språket i Norden!

• Svar på tråden De ska fan ta och lära sig svenska de här norskarna, danskarna och finskorna
  • Anonym (rutan)

Usch vad du är dum i huvudet.

• Aikido

Om du talar svenska till dem på samma sätt som du skriver kommer de inte att fatta ett dyft (inte heller svenskar).

• Anonym (rutan)

Dessutom, tack vare svenskarna, kommer väl arabiska vara nästa ledande språk i norden. Så då får vi ju hoppas att dom tänker likadant, och vägrar kommunicera på annat språk.

• Sweet Sofia
    Anonym (Jobbiga) skrev 2015-02-17 12:29:19 följande:

När jag ser norskar, danskar och finskar så pratar de engelska med mig. Idioter. De ska fan ta och snacka svenska! Jag skiter i, jag svarar dem på svenska. Vill de fatta så får de fatta annars kan de gå sin väg. Svenska är faktist det dominerande språket i Norden!

Svenska är väl knappast det dominierande språket i Norden...
  • My Little Man

Til tross for at svensker er den største innvandrergruppen i Norge, er det svært få av dem som prater flytende norsk. Og hvorfor skulle de? Det rekker om man bytter ut visse ord.

Ledende språket i Norden... Ja du... ;)

Og finner? Jeg syns det er skitbra om de har selvrespekt nok til å ta tilbake sitt språk etter at ha blitt tvungne å lære svensk i tillegg.

Særdeles useriøst innlegg. Gå og ta deg en falukorv!

• Anonym (T)

De pratar väl engelska för att du inte verkar förstå vad de säger. Detta var nog det mest korkade inlägg jag läst här på FL. Man pratar väl det språk man växt upp med och inte ett språk som en liten nolla vill höra.

• Anonym (Jobbiga)
    My Little Man skrev 2015-02-17 13:30:54 följande:

Til tross for at svensker er den største innvandrergruppen i Norge, er det svært få av dem som prater flytende norsk. Og hvorfor skulle de? Det rekker om man bytter ut visse ord.

Ledende språket i Norden... Ja du... ;)

Og finner? Jeg syns det er skitbra om de har selvrespekt nok til å ta tilbake sitt språk etter at ha blitt tvungne å lære svensk i tillegg.

Særdeles useriøst innlegg. Gå og ta deg en falukorv!

Asså vad säger du? Snacka svenska tack. Vet inte om du e norsk, dansk eller finsk, men ni lär ju er svenska i skolan.
  • My Little Man
    Anonym (Jobbiga) skrev 2015-02-17 13:59:55 följande:

Asså vad säger du? Snacka svenska tack. Vet inte om du e norsk, dansk eller finsk, men ni lär ju er svenska i skolan.

Ha en bra dag! ;)
  • Anonym (-)

Ironin i trådstarten går nog tyvärr en del förbi

Svar på tråden De ska fan ta och lära sig svenska de här norskarna, danskarna och finskorna