• sginda

illaluktande underliv

Desperationen har inga gränser ... Mitt illaluktande underliv gör nu att jag skapar en tråd för jag är i seriös behov av hjälp!! Finns det någon därute som har samma problem/känner igen sig??

Jag har sprungit till gynekolog titt som tätt för att jag tycker att jag luktar!! Men gynekologerna hävdar gång på gång att det är "normalt". Men jag känner ju att jag luktar!! Jag kan liksom känna doften när jag är på jobbet eller under träning. Inte så att jag går på stan och känner att jag luktar, men vid normala vardagssituationer eller bara när jag är hemma kan jag känna hur det stinker!! 

I och med att jag har varit hos gynekolog har jag ingen vaginal sjukdom, och därmed heller ingen bakteriell vaginos / rubbning av pH-balansen. (Nej heller ingen könssjukdom. För er som tänker skriva att jag kanske har svamp; nej, svamp är ett luktlös tillstånd som ger klåda, rodnad och irritation ja, men lukt nej). 

Min fråga: Finns det någon som har ett tips på vad man kan göra eller varför det luktar så oerhört mycket trots att jag tvättar mig dagligen med intimtvål? Jag vet alla de här tipsen som att sova utan trosor, använda bomullstrosor etc. Jag gör allt sånt men inget hjälper liksom!!

Är så desperat att jag inte vet var jag ska ta vägen längre... Börjar bli riktigt tröttsamt och irriterande. Tacksam för alla nya tips och råd !
    God bless you all som hjälper mig!!

• Svar på tråden illaluktande underliv
  • en blind vän

Inifrån ut?

Äter du mycket socker? Raffinerade produkter?

Socker ger näring åt mjäll och fotsvamp. Förmodligen också på andra delar I kroppen.

Fasta och vattenrik kost renar kroppen inifrån ut påstår jag.

• sginda

Joo det är såklart jag äter socker.. Men inte överdrivet. Jag äter normal allsidig kost och således det sockret som finns i maten. (Tyvärr är det väl en hel del dolt socker man äter som man inte tänker på)

Dock vet inte hur det skulle påverka att jag luktar från underlivet? 

• Anonym (Rosor)

Socker göder bakterier. De producerar illadoftande biprodukter när de äter socker.

Har du oskyddat eller skyddat samlag och har du flera olika partners?

• sginda

Jaha ok du menar så! :)
    Jo det finns väl en poäng i att socker göder bakterier, men om det hade varit problem med bakterietillväxt borde ju gynekologen har sagt något tänker jag... 

Jag har haft fast partner sedan 6 mån tillbaka. Men jag har haft det här problemet innan dess... Men det är först nu jag tycker det har eskalerat, plus att jag inte låter min partner gå ned på mig... På grund av stanken!! Det är hemskt verkligen! 

Kanske är hormoner eller något... ja vad vet jag.

• Anonym (Rosor)

Han kan också ha bidragit med bakterier. Prova att ha uppehåll i sexet i ett par dagar. Borde räcka för att se om doften går bort.

Analsex och dålig intimhygien från mannens sida är också möjliga problem.

• DickRex

Mycket kött eller socker kan få en att lukta mer eller mindre. Lite mer vatten rensar ju kroppen från slagg som luktar lite.

Förmodligen känner du lukten mer än andra, men det är väl en klen tröst.

Läs inte det du tror att jag skriver mellan raderna. ...och försök förstå istället för att missförstå.
  • Anonym (Rosor)

Luktar hans sperma också?

• sginda

Haha ja alltså hans sperma luktar klor... (hoppas inte min partner går in och läser här) :P

Men min lukt är liksom mer sur svett ... 

• Anonym (Rosor)

Det är nog ammoniak du tänker på. Ammoniak är en av de dofter som kan skapa sur doft. Det kan vara att ni så att säga triggar varandra. Prova att ta ett sexuppehåll i 5 dagar. Drick mycket vatten och försök eliminera allt socker som bara går. Rör på dig som vanligt.

Se om det hjälper. Du kan fortfarande svälja sperma om du nu vill men skippa vaginalt.

• Haskel

Jag är helt säker på att du INTE luktar illa från underlivet. Man kan lukta illa av flera orsaker, främst obalans av bakteriefloran. Men det luktar aldrig så starkt att det känns genom kläder. 
    Men om man själv inte gillar sin doft, är det lätt att man inbillar sig att lukten finns där. Precis på samma sätt som med svett. Tycker man att sin normala doft luktar illa, så inbillar man sig att man stinker.
    Som följd av detta börjar man ofta tvätta sig mer, vilket kan ge större problem

Ett friskt underliv kan dofta ganska mycket, på nära håll. En doft som ofta triggar ens partner. Doften blir starkare vid upphetsning.
    Fråga din partner vad han tycker. Anser han att du luktar illa?
    Det bästa brukar vara att "låta det lukta", alltså inte bry sig om det. Inte tvätta sig mer än nödvändigt, inte byta trosor, eller smörja sig med oljor och krämer. Till slut slutar man inbilla sig eller att tänka på det.

• Anonym (samma)

Har exakt samma problem, så jobbigt! Värst är när jag har tex jeans el andra byxor, då tycker jag det luktar illa. Känns som det blir mer instängt då på nåt vis. Vågar inte låta min man gå ner på mig i rädsla av att han ska bli äcklad. Rädd att det luktar även om jag är nyduscha. Sjukt jobbigt!

• Anonym (lite samma)

Jag har också samma problem ibland, ofta i samband med flytningar.
    Min upplevelse är ändå att det kan vara svamp, jag får ofta mina problem i samband med att det kliar och att det svullnar osv. 
    En sak jag tänkt på är att för mig kommer det ofta om jag haft det instängt, tajta byxor ex. Kanske inte kan gå i mjukis jämt, men man måste ju inte ha jätte tajta byxor? vet inte om du har det, men något man kan testa kanske. 

• Anonym (lite samma)

En sak som är viktigt att tänka på också, alla luktar olika. Vissa luktar mer än andra, behöver inte vara något fel att det luktar, så länge det inte luktar riktigt äckligt (som vid bakteriell vaginos ex). Men ett kön luktar ju kön liksom, inte gott kanske, men som det ska ;) 

• Anonym (Kiwi)

Först och främst: ingen tvål innanför yttre blygläpparna, absolut inte lactacyd. Bara vatten brukar vara bra eller intimolja om man vill använda något. Och när man har mycket sex så luktar ofta könet mer, det kan också störa bakteriefloran i slidan.

Jag har inget problem med lukt men eftersom jag har en fäbless för oralsex så har jag tagit reda på hur man kan maximera slidans doft och ett tips är att äta exotiska frukter.

Frukter för att få den goda doften på kvinnans slidsaft och feromoner:

melon

mango

ananas

papaya

kiwi

persiska

grapefrukt

jordgubbar

körsbär

smultron

hallon

banan

äpple

apelsin

druvor

passionsfrukt

granatäpple

guava

Du ska också se till att dricka ordentligt och undvika socker och kaffe i större mängder.

Tydligen ska en exotisk fruktkur kunna göra mirakel för lukt och smak, jag läste i någon gammal tråd här om en tjej som verkligen fått effekt, hon hade ätit typ tre hela ananaser dagarna innan hon låg med sin kille. Värt att prova!

• Anonym (lite samma)
    Anonym (Kiwi) skrev 2015-02-17 21:54:51 följande:

Först och främst: ingen tvål innanför yttre blygläpparna, absolut inte lactacyd. Bara vatten brukar vara bra eller intimolja om man vill använda något. Och när man har mycket sex så luktar ofta könet mer, det kan också störa bakteriefloran i slidan.

Jag har inget problem med lukt men eftersom jag har en fäbless för oralsex så har jag tagit reda på hur man kan maximera slidans doft och ett tips är att äta exotiska frukter.

Frukter för att få den goda doften på kvinnans slidsaft och feromoner:

melon

mango

ananas

papaya

kiwi

persiska

grapefrukt

jordgubbar

körsbär

smultron

hallon

banan

äpple

apelsin

druvor

passionsfrukt

granatäpple

guava

Du ska också se till att dricka ordentligt och undvika socker och kaffe i större mängder.

Tydligen ska en exotisk fruktkur kunna göra mirakel för lukt och smak, jag läste i någon gammal tråd här om en tjej som verkligen fått effekt, hon hade ätit typ tre hela ananaser dagarna innan hon låg med sin kille. Värt att prova!

Bra tips! Inte alltid man orkar äta tre ananaser dock ;)
  • Anonym (Kiwi)

Haha, nej eller hur :)

Jag har mest tänk maxa mitt fruktintag, öka nötter och frön(vilket är bra för lubrikationen) och sluta med socker.

Tex har jag börjat äta fruktsallad: 2 kiwi+ 1 äpple+ mandel och pumpakärnor till frukost och äter sen minst två fruktmellanmål. Har förberett med en ananas också men tänkte äta den dagen innan jag ska få herrbesök. :)

Anonym (lite samma) skrev 2015-02-17 22:03:15 följande:

Bra tips! Inte alltid man orkar äta tre ananaser dock ;)

• Anonym (lite samma)
    Anonym (Kiwi) skrev 2015-02-17 22:13:20 följande:

Haha, nej eller hur :)

Jag har mest tänk maxa mitt fruktintag, öka nötter och frön(vilket är bra för lubrikationen) och sluta med socker.

Tex har jag börjat äta fruktsallad: 2 kiwi+ 1 äpple+ mandel och pumpakärnor till frukost och äter sen minst två fruktmellanmål. Har förberett med en ananas också men tänkte äta den dagen innan jag ska få herrbesök. :)

Låter som en bra plan :) Sluta med socker kan ju vara bra i vilket fall. Ska också testa med frukt nästa gång det vankas sex så får man se om det funkar :)
Svar på tråden illaluktande underliv