• Bobbo88

Amingsbh

Hjälp! Jag är ute efter en amingsbh. Är i veckan 36. Har nu storlek 95C. Va på Kappahl igår och köpte bhar, men när jag provade dom hemma kändes dom inte alls bekväma. (köpte utan bygel) men det känns bara som om brösten flyter ut och får inget stöd alls. plus att största storleken va 90 runt om så den klämmer, men köpte till förlängning men det käänns ändå inte bra. så snälla kan nån hjälpa mig?? Det är första barnet såå är helt vilse i denna djungeln.

Kramar :)

• Svar på tråden Amingsbh
  • Anonym (Stressa inte)

Vänta tills mjölken runnit till ordentligt innan du köper, brösten får en helt annan storlek som är svår att förutspå.... förstår att man vill förbereda och så, men vissa saker får man ta som de kommer, sorry.

• Annelie 76

Det är dåligt stöd i amningsbh mycket för att de inte får klämma. Det ska inte klämma nånstans för då får du mjölkstockning. Brösten börjar ute i armhålan och mjölkkörtlarna finns i hela brösten, även uppåt. Skitjobbigt.

Håller med föregående, vänta tills du har mjölk och sen köper du en bekväm. Med stor byst får du hoppa hm och sånt, kolla Lindex och Twilfit. Hittar du en skön så köp en eller två till likadana så du har hela amningsperioden ut. Gå endast på hur de känns, just denna period får man stå ut med att det inte än så sexigt.

• Bubbel85

Köpte några på hm och typ Lindex som var så sjukt obekväma! Hittade sen en på babyproffsen som jag älskade. Jag har en ganska liten byst dock. Vore jag du skulle jag inte tveka en sekund utan gå till en riktig underklädesbutik, de brukar ha amningsbhar också. Satsa på kvalitet!

• Bubbel85

Förutom den på babyproffsen har jag kört på mina top-bhar från tv-shop som var populära för några år sen. 3st i vitt, beige och svart om du minns. Är så urringade att det går att gräva fram bröstet utan problem :) bekvämlighet går först :)

• marmik

Jag har fått tips om en från Twilfit som har lite sport-bh-modell men jag tyckte att 600:- var lite mycket... Jag hittade på Ullared (nu vet jag ju inte om du har möjlighet att åka dit...) mjuka, sköna men håller bra ändå, och de kostade 99:- :) De hade även en med bygel som jag tyckte var hemskt obekväm... 

• Linc

Jag har köpt tvåpack på lindex, str. L. Har i vanliga bh storlekar 85D

Dessa toppar är bekväma men är mer som bh"påsar" än bh hålla upp så att säga. Ger lite stöd endå tycker jag jämfört med att vara utan :)

Svar på tråden Amingsbh