• Anonym (Stackarsmig)

Huvudvärk varje dag...ghaa! Jag blir så trött! :(

Finns det någon mer än jag här som har huvudvärk varje dag?

Det är så jäkla jobbigt, måste ta Bamyl Koffein, det enda som hjälper, men försöker att hoppa över någon dag, eftersom de inte är bra för magen.

Lider av migrän (2-3 anfall per år), den här huvudvärken jag dras med nu känns som en blandning av vanlig huvudvärk och migrän.

Känner mig konstig i huvudet och lite Illamående. Nästan som att jag är lite åksjuk.

Någon som har samma och vet vad som kan hjälpa??

• Svar på tråden Huvudvärk varje dag...ghaa! Jag blir så trött! :(
  • Tihi

Jag hade huvudvärk varje dag när jag tog Yasmin p-piller. Det försvann direkt när jag slutade ta dom. Annat som kan ge huvudvärk är väl bland annat om du behöver glasögon.

• Rainbow gg

Jag mår både illa och får huvudvärk när jag behöver byta styrka på linser/glasögon. Men om du haft problemen så länge så gissar jag att du kollat synen. Men värt att kolla igen kanske?

• Anonym (Stackarsmig)
    Rainbow gg skrev 2015-02-17 16:36:05 följande:

Jag mår både illa och får huvudvärk när jag behöver byta styrka på linser/glasögon. Men om du haft problemen så länge så gissar jag att du kollat synen. Men värt att kolla igen kanske?

Synen har jag faktiskt inte kollat, använder varken linser eller glasögon. Ska kolla upp det.
  • Anonym (Stressad)

Det kan bero på att du gnisslar tänder eller biter ihop käkarna när du sover. Kolla med tandläkaren. Jag gör detta på grund av stress & ilska, använder bettskena som hjälper. 

• Anonym (Stackarsmig)
    Anonym (Stressad) skrev 2015-02-17 18:09:06 följande:

Det kan bero på att du gnisslar tänder eller biter ihop käkarna när du sover. Kolla med tandläkaren. Jag gör detta på grund av stress & ilska, använder bettskena som hjälper. 

Grejen är att jag hade det problemet i tonåren, fick då bettskena och det blev bättre. Ska faktiskt till tandläkaren om ett par veckor, ska ta upp det då.

Är så trött på att ha huvudvärk.
    Kan inte titta på tv eller sitta vid datorn, är sur och osocial.

• Anonym (Stackarsmig)
    Jag är bara jag skrev 2015-02-17 18:21:23 följande:

Värktabletter i sig kan ge huvudvärk-man får nämligen abstinens så det ena ger det andra.

Men jag tror inte att jag är beroende, tar tabletter för sällan för att vara det. Ibland bara två dagar i veckan. När jag tar en tablett så hjälper det jättebra.
  • Anonym (Stackarsmig)
    KCL skrev 2015-02-17 19:36:26 följande:

Spänningshuvudvärk? 

Jo jag har också funderat på det, stressar en hel del. Sökte på nätet och såg att det fanns lite övningar man kan testa och se om det hjälper. Min man brukar massera mig i nacken, då blir det bättre för en stund.

Samtidigt vet jag inte om spänningshuvudvärk är så varierande. Ibland har jag ont i hela huvudet, ibland på en sida bara.
  • Anonym (tryck)

Kolla blodtrycket, om det är högt kan man få mycket ont i huvudet.

• KCL
    Anonym (Stackarsmig) skrev 2015-02-17 19:39:31 följande:
    Jo jag har också funderat på det, stressar en hel del. Sökte på nätet och såg att det fanns lite övningar man kan testa och se om det hjälper. Min man brukar massera mig i nacken, då blir det bättre för en stund.

Samtidigt vet jag inte om spänningshuvudvärk är så varierande. Ibland har jag ont i hela huvudet, ibland på en sida bara.

Jag har problem med spänningshuvudvärk pga väldiga problem med spänningar i axlar och nacke. Huvudvärken ter sig väldigt olika på mig. Ibland har jag på ena sidan över ögat, andra ggr i hela huvudet och ibland i bakhuvudet. 

Sök på vårdcentralen för din huvudvärk. Bättre att du blir av med orsaken än tar tabletter

• Anonym (Stackarsmig)
    Anonym (tryck) skrev 2015-02-17 19:45:11 följande:

Kolla blodtrycket, om det är högt kan man få mycket ont i huvudet.

Nja, jag har alltid haft lågt blodtryck så det är inte problemet. Sist jag tog det hade jag 110/80.
Svar på tråden Huvudvärk varje dag...ghaa! Jag blir så trött! :(