Barnvagnslås
Heej
vad använder ni för lås till barnvagnen ?
Tänker att det bästa är ett med larm men hittar inte. Vad tycker ni ?
Heej
vad använder ni för lås till barnvagnen ?
Tänker att det bästa är ett med larm men hittar inte. Vad tycker ni ?
Larm? Varför? Var ska du låsa fast vagnen? De få gånger vi behövt låsa fast har vi använt ett cykellås, ett med kod på.
För att ett vanligt lås är ju bara att knipsa av.
Och med alla stöldligor nu för tiden vet man ju inte !? Vagnen jag köpt är inte direkt billig.
Men tack för ditt svar kanske räcker med ett vanligt cykellås:)
Fast hur stöldbegärlig är en vagn? Vår vagn var inte heller billig, men samtidigt har vi inte varit på så många ställen där vi varit tvungna att låsa fast den heller.
Fast hur stöldbegärlig är en vagn? Vår vagn var inte heller billig, men samtidigt har vi inte varit på så många ställen där vi varit tvungna att låsa fast den heller.
Plus att tex BVC rekommenderar bra lås även när man ställer vagnen där. Dessa ligor åker runt där dom vet vart man ställer vagnar
Finns det fler som har tips ?:)
Jag bor i Sthlm och jag letar också efter ett bra lås. Jag vill ha lås mest för att kunna låsa fast den i vagnrummet, men självklart om jag skulle va tvungen att ställa vagnen någon annanstans också.
Barnvagnar är ett bra byte. Folk vill ha vagnar som är billiga och därför gör tjuvarna snabba och bra pengar på att plocka barnvagnar ur trapper, källare, vagnrummet, BVC osv
Blev rekommenderad att köpa barnvagnslås redan när jag väntade dottern 2006.
Här har du en artikel som har några år på nacken: älskarlivet81
mobil.svd.se/nyheter/barnvagn-hett-byte-for-tjuven_svd-1800968
Läste att Urban Jungle och nåt annat märke(minns ej namnet) är extra eftertraktade för tjuvarna då en sån vagn kostar runt 10 till 13k ny, så med andra ord tjänar ju dessa ligor en hel del pengar på stulna vagnar. Och dom sysslar inte bara med barnvagnsstölder för den delen så etablerade är dom minnsan. Vore intressant och se vilka summor dom får in egentligen, hua...
Men men, även om man kanske inte direkt skulle ha användning av ett lås till sin barnvagn är det ju alltid bra å investera i ett att ha utifall att man MÅSTE lämna den liksom. Alla försäkringsbolag rekommenderar ju man har ett lås till barnvagnen iaf.. Nåja, är också på jakt efter ett bra lås. Tänkte ha samma lås jag har till cykeln, det är riktigt tjockt och bra och cykeln har inte blivit stulen fastän den stod ute när vi bodde i Göteborg. Eller ett sånt lås som är som en lång slinga(vajerlås) så låser man fast det genom sittdelen, hjulen och chassit. Visst så kan ju tjuvarna bära bort vagnen om man inte låser fast vagnen i nåt men bättre än inget lås alls är det ju :)
Här finns bra info:
ombarnvagnar.com/2011/12/las-till-barnvagn/
Har haft vagn i snart 5 år (till två barn) och har nog varit tvungen att lämna vagnen 1-2 gånger men då ändå haft fil uppsikt över den..