• mimmiiiee

Medicinsk invaliditet nervskada

Hej , 
    Det är såhär att för 3 år sen lite drygt fick jag cancer i magen en ovanlig form som heter Frantz Gruber tumör, ca 1 på miljonen får den ... 
    Jag fick då genomgå en whipples operation med många komplikationer. 
    B.la. så har jag sen en månad efter operationen haft ont i magen och mina tarmar har inte fungerat som dem ska. Jag har givetvis sökt hjälp för detta flera gånger under dessa år men läkarna har bara givit mig vaga svar om att det kan va tarmarna som inte vill funka, det kan vara att kroppen inte tillverkar tillräckligt mycket enzymer eller det kan vara ärrbildning på organen o tarmarna. Jag har dessutom fått genomgå många undersökningar för att få svar på vad som är felet i dessa 3 år. Smärtorna har också bara blivit värre och värre ibland kommer jag knappt ur sängen för att det gör så ont . 
    Nu har jag dock ärligen fått hjälp på smärtenheten som konstaterade att det var en nervskada som uppkommit efter operationen, jag har fått intyg på detta. 
    Jag har givetvis fått ersättning för ärret och allt .. men eftersom denna nervskada uppkom i samband med sjukdomen och operationen undrar jag om det kan klassas som medicinsk invaliditet ?? 
    jag försöker läsa om det men hittar just inget om nervskador så... 
    någon som känner igen det här, har erfarenhet om liknande fall osv ???? 

Svar på tråden Medicinsk invaliditet nervskada