• linizzzzzz

    Ägglossning en vecka efter Missfall?

    Jag fick tidigt missfall för två veckor sedan, blödde bara 3-4 dagar.
    Redan på dag 7-8 efter blödningens första dag fick jag ägglossningskänningar och undrar om det kan vara så att man kan få ÄL så tidigt efter ett MF?

    Idag är det 14 dagar sedan MF och borde ha äl idag men tog ett ältest fö säkerhets skull både igår och idag och ingen glad gubbe, misstänker därför att ÄL redan har varit.

    Någon som vet?

  • Svar på tråden Ägglossning en vecka efter Missfall?
  • Shoreline

    Det är ju väldigt svårt för mig att säga, men ja så skulle det kunna vara. Kroppen kan vara konstig! :P

    Jag fick mf i slutet av januari, men lyckades inte ha koll på min äl då mina älstickor tog slut och jag var på semester (ville inte testa där). Jag har alltså ingen aning om när jag hade äl, men väntar nu på min mens. Tror nog att det är lättast att få en mens efter mf för då kan man ju iaf ha lite koll. Haha :)

  • linizzzzzz
    Shoreline skrev 2015-02-19 19:15:56 följande:

    Det är ju väldigt svårt för mig att säga, men ja så skulle det kunna vara. Kroppen kan vara konstig! :P

    Jag fick mf i slutet av januari, men lyckades inte ha koll på min äl då mina älstickor tog slut och jag var på semester (ville inte testa där). Jag har alltså ingen aning om när jag hade äl, men väntar nu på min mens. Tror nog att det är lättast att få en mens efter mf för då kan man ju iaf ha lite koll. Haha :)


    Ja det ska bli spännande och se när den kommer om det då va ÄL jag kände. Eller helst av allt kan den hålla sig borta och att det har tagit sig direkt
  • linizzzzzz
    Shoreline skrev 2015-02-19 19:20:18 följande:

    Hahaha precis det jag hoppas på också! ;) 
    När tror du att du ska ha mens eller ja BIM? 


    Misstänker att jag hade ÄL lördag eller söndag vilket innebär dag 10-11. Isf har jag BIM den 24-25/2. Väntade på ÄL test innan förra helgen och skulle tagit då när jag hade ÄL känningar men de kom inte förrns i tisdags och har inte blivit nån glad gubbe sedan dess så det är högt troligt att jag hade ÄL innan dess. Jäkla tester, borde lyssna på min kropp isf då jag brukar känna av ÄL tydligt. Varför analysera allt lixom?

    När har du BIM?
  • linizzzzzz
    Shoreline skrev 2015-02-19 19:20:18 följande:

    Hahaha precis det jag hoppas på också! ;) 
    När tror du att du ska ha mens eller ja BIM? 


    Fel!! 27-28/2 blir ju BIM
  • Shoreline

    Haha men det är väl lite av våran grej (vi tjejer alltså) att analysera allt. Tungan ute
    Jag har BIM på söndag 22/2. Om nu min cykel är som den ska efter missfallet. Det vet man ju liksom inte. Har tagit ett test, men det visar såklart negativt. 
    När vi blev gravida i Januari så hängde jag inte här, tog inga äl-tester och brydde mig inte. Denna gången är jag helt besatt!! Tar det sig inte denna gång så tänker jag försöka att inte bry mig igen (haha lycka till va?), tror bara man stressar upp sig själv i onödan. 

  • linizzzzzz
    Shoreline skrev 2015-02-19 19:33:56 följande:

    Haha men det är väl lite av våran grej (vi tjejer alltså) att analysera allt. Tungan ute
    Jag har BIM på söndag 22/2. Om nu min cykel är som den ska efter missfallet. Det vet man ju liksom inte. Har tagit ett test, men det visar såklart negativt. 
    När vi blev gravida i Januari så hängde jag inte här, tog inga äl-tester och brydde mig inte. Denna gången är jag helt besatt!! Tar det sig inte denna gång så tänker jag försöka att inte bry mig igen (haha lycka till va?), tror bara man stressar upp sig själv i onödan. 


    Jaså du har me fått MF? När i januari? Och i vilken vecka?

    Mm.. Man tänker helt klart på de mycke och svårt att bara ta de coolt:-/
  • Shoreline

    Haha ja jag skrev ju det i det första inlägget ;)
    Det var i v6 (5+2-3) typ. Så väldigt tidigt. Hann vara gravid i en vecka typ. Plussade den 15/1 och började blöda 23/1.

  • linizzzzzz
    Shoreline skrev 2015-02-19 19:39:25 följande:

    Haha ja jag skrev ju det i det första inlägget ;)
    Det var i v6 (5+2-3) typ. Så väldigt tidigt. Hann vara gravid i en vecka typ. Plussade den 15/1 och började blöda 23/1.


    Oj förlåt, läser för många trådar märker jag

    Kände du av nån ÄL då? Några symtom nu?
  • Shoreline

    Nej jag kände typ inget. Det är lite märkligt. Hmm, nja har haft molvärk denna vecka. Och det brukar jag aldrig ha innan mens utan mensvärken kommer när mensen kommer. Men med graviditeten i Januari så har jag för mig att brösten blev större och hårdare innan BIM men är inte säker. Kan lika gärna varit efter jag testat också. Haha minne som en guldfisk. Så jag tror faktiskt inte det tagit sig. Försöker intala mig själv att det är bra om mensen kommer för då är allt i ordning igen. 

  • linizzzzzz
    Shoreline skrev 2015-02-19 19:52:27 följande:

    Nej jag kände typ inget. Det är lite märkligt. Hmm, nja har haft molvärk denna vecka. Och det brukar jag aldrig ha innan mens utan mensvärken kommer när mensen kommer. Men med graviditeten i Januari så har jag för mig att brösten blev större och hårdare innan BIM men är inte säker. Kan lika gärna varit efter jag testat också. Haha minne som en guldfisk. Så jag tror faktiskt inte det tagit sig. Försöker intala mig själv att det är bra om mensen kommer för då är allt i ordning igen. 


    Man vet aldrig

    Ja så försöker jag me tänka.
Svar på tråden Ägglossning en vecka efter Missfall?