• fannyyy

en förhoppningsvis blivande mamma med panik

Hej, jag är en tjej på snart 20 år. 

den 14 feb fick jag reda på att jag var gravid (är nu runt vecka 6)

dagen efter jag fick reda på graviditeten så började det blöda lite smått och de gör de fortfarande, har pratat med vänner och bekanta som fått barn tidigare och dom har sagt att det hände dem med, till och med min mamma som jobbar inom det området säger att det är normalt  och att jag inte ska oroa mig, men de är så himla svårt att inte va nervös såfort man ska kissa, och kommer de lite rött på pappret när man kissat , då känns de som en kniv i hjärtat direkt. jag är så rädd för att få ett missfall, ska boka tid på mvc och gå dit o prata med dem, men kan inte göra de förens imorgon då deras telfonlinje är stängd nu. 

så hur var de för er? gick ni och oroa sönder er för det?

Tacksam för svar.

• Svar på tråden en förhoppningsvis blivande mamma med panik
  • Maddi

Ja de är vanligt att folk oroar sig. Och det är som dina bekanta säger att det är mycket vanligt med blödningar utan att det är något fel, samtidigt som det naturligtvis kan vara missfall.

Min första graviditet kom de som ett nålsdroppe på pappret, de va missfall och så blev de skrapning.

Andra graviditeten fick jag ännu mer blödning och födde en son i vecka 34 som nu är 2 år.

Tredje graviditeten viset jag inte ens om förrän jag började blöda med klumpar, så det var tidigt missfall.

Fjärde graviditeten blödde jag också mycket i början och är idag vecka 32+1.

• fannyyy

så det har alltså varit 50/50 för dig? eller va man kan säga. 

du måste va otroligt stark som gått igenom 2 missfall och en förtidig född, wow alltså, helt otroligt. 

Det är så sjukt läskigt och obehagligt att inte veta,men jag håller tummarna för att ni ska få en frisk och skirkande liten knodd:)

• Maddi
    fannyyy skrev 2015-02-18 13:10:05 följande:

så det har alltså varit 50/50 för dig? eller va man kan säga. 

du måste va otroligt stark som gått igenom 2 missfall och en förtidig född, wow alltså, helt otroligt. 

Det är så sjukt läskigt och obehagligt att inte veta,men jag håller tummarna för att ni ska få en frisk och skirkande liten knodd:)

Mm de har varit 50/50. Första missfallet var faktiskt jobbigt och de tog hårt på oss båda. Sambon stöttade mig så mycket och när jag mådde relativt ok så hade han inte hunnit med själv och då kom de upp för honom vad som hänt.

Men sista missfallet var det faktiskt inte jobbigt på de viset då vi inte ens viset om det.

Du kanske kan höra ett ultraljud i vecka 8 då hjärtat syns tydligt, de finns ju kliniker dom gör det, dock kostar de pengar. Men jag blev lugnare av att veta.
  • fannyyy

förstår att det måste varit sjukt jobbigt:(

Ja de kanske jag ska ta o kolla upp.. tack så mycket!

Svar på tråden en förhoppningsvis blivande mamma med panik