• tjugofemton

Oro inför kön

Jag har lite ångest just nu. Jag är "rädd" för att det ska vara en pojke i magen. Jag har alltid sett mig själv som en typisk flickmamma och vill mer än allt ha en liten flicka. Vi har RUL på måndag och har bestämt att vi ska ta reda på kön..

Hur kommer man över detta? Just nu känner bag mig gråtfärdig och håller alla tummar för att det ska visa sig vara en liten tjej i min mage, men tänk om det inte är det?! Kommer jag att älska honom, så som jag hade älskat henne?! Jag är bara uppvuxen med systrar och alltid varit typiskt "tjejig"...

Är jag helt ensam om att känna så? Vad ska jag göra?!

• Svar på tråden Oro inför kön
  • Zuzanne

Ja du kan inte göra så mycket. Jag ville ha flicka och fick flicka så jag är lycklig. Hade säkert älskat barnet om hon varit pojke också, rent rationellt. Emotionellt hade jag blivit ledsen och besviken om det var en pojke. Du har tre alternativ: göra abort, föda och behålla, föda och adoptera bort barnet/låta pappan ta barnet. De flesta älskar ju sina barn oavsett könet. Du vet ju inte könet än så spekulera inte.

• SnyggareByggare

De flesta man hört talas om, vill ju helst ha flickor. Allt från knäppa morsor, till kidnappare och våldtäktsmän. Så ensam är du ju knappast!

• nathalie85

jag hoppas jag kan ge dig en tankeställare. jag väntar mitt fjärde barn, och vi önskade i smyg oss en flicka. hade rul på måndagen. hade inte ens tänkt på att man ju egentligen undersöker annat under rul,att könet kan man kanske få veta som bonus. vi fick andra oroväckande nyheter, och idag var vi på fostermedicinska avdelning på undersökning. stämningen i väntrummet var allt annat en trevlig. som tur verkar det som om vi fick falskt alarm angående skador,men väntar ännu på fvp svar. vi väntar en kille,och lovar, det enda jag vill e att lilla pojken skall vara frisk. tänkte inte ens på att bli "besviken". det andra tog ner mig på jorden.

• tjugofemton

Absolut! Så är det ju. Friskt barn är prio 1, men sen önskar jag mig helst utav allt en flicka. Jag skulle absolut inte adoptera bort barnet ifall det var en pojke, jag kommer säkerligen att älska lilla livet otroligt mycket, känns bara såhär just nu. Sen hinner jag väl ställa om mig själv efter RUL och till förlossningen och förbereda mig mentalt för det..

• nathalie85

jag förstår vad du menar. min point var mest den, att jag fram till rul också endast funderade namn,kön, barnvagn osv. sen var det ju "fel" kön, och istället för att gå hem lycklig fick jag två dagar googla på allt om kromosom fel, fundera på avbrytande osv. jag glömde typ bort hela könet då. jag är ung, kub visade perfekta resultat osv. man tror alltid att inte händer det en själv.  så försök tänka att du e lycklig bara du får veta att den mår bra :) könet kvittar :)

• SnyggareByggare
    tjugofemton skrev 2015-02-18 16:04:44 följande:

Absolut! Så är det ju. Friskt barn är prio 1, men sen önskar jag mig helst utav allt en flicka. Jag skulle absolut inte adoptera bort barnet ifall det var en pojke, jag kommer säkerligen att älska lilla livet otroligt mycket, känns bara såhär just nu. Sen hinner jag väl ställa om mig själv efter RUL och till förlossningen och förbereda mig mentalt för det..

Var glad över att du iaf glädjer barnets far; han har kapacitet att tillverka en pojke och han kommer att få en son! Det är STORT för en man. Riktigt stort!
  • viseversa
    SnyggareByggare skrev 2015-02-18 16:11:45 följande:
    Var glad över att du iaf glädjer barnets far; han har kapacitet att tillverka en pojke och han kommer att få en son! Det är STORT för en man. Riktigt stort!
    Hahahahahahaha
  • VB52015
    SnyggareByggare skrev 2015-02-18 15:50:32 följande:

De flesta man hört talas om, vill ju helst ha flickor. Allt från knäppa morsor, till kidnappare och våldtäktsmän. Så ensam är du ju knappast!

Emoij: smily som skrattar så det sprutar tårar!!!!
    2007 | 2013 | 2015
  • VB52015
    SnyggareByggare skrev 2015-02-18 16:11:45 följande:

Jag dör i skratt, kiknar, Tack! Du har gjort min kväll!!
    2007 | 2013 | 2015
Svar på tråden Oro inför kön