Han pratar om konstiga saker, vad betyder det?
Nu är det så att jag är intresserad av en kille, men vet inte om hans känslor är besvarade... Han är väldigt svår att tolka, men något jag har lagt märke till är att han pratar om udda saker när han är med mig. Till exempel åt vi lunch tillsammans en gång och pratade om nya filmer som vi skulle vilja se med mera. Några av hans killkompisar satt bredvid oss och helt plötsligt börjar han diskutera om ris (han hade ris på tallriken) växer under eller över jord, och på vilken sorts planta osv. Vid såna här tillfällen börjar jag oftast skratta men vet inte riktigt vad jag ska säga.
En annan gång när jag träffade honom så var det av en slump precis vid ett akvarium med sköldpaddor. Det första han säger när han kommer fram till mig är något i stil med "vilket liv de lever alltså" och syftar då på sköldpaddorna. Oftast när han säger de här sakerna skrattar jag och han fortsätter prata lite om samma sak tills det inte leder någonstans och vi byter samtalsämne.
Utöver hans val av samtalsämnen blir jag även förvirrad av flera andra saker... Till exempel kan han ena sekunden prata och skämta med mig som om vi vore bästa vänner - han lägger även armen över ryggstödet på min stol eller söker kontakt genom att snudda sin armbåge eller sitt ben mot mig om vi sitter bredvid varandra. Nästa stund kan han gå en hel dag utan att prata med mig eller (vad jag vet) titta åt mitt håll. Vår relation går från att vara flörtig och "retsam" till ganska stel och allvarlig där vi mest pratar om ytliga saker och detta gör mig förvirrad... Han hoppar liksom mellan att vara riktigt flörtig och charmig, till barnslig, allvarlig, ignorerar mig och sen börjar det ungefär om.
Har även hänt att han skämtar med sina kompisar och sneglar på mig för att se om jag skrattar osv. Vet inte hur jag ska tolka detta eftersom det verkligen går upp och ner från dag till dag... Vet inte heller om valen av samtalsämnen, att han rodnar ibland när jag skrattar åt hans skämt eller att jag ibland märker att han "iakttar" mig när jag pratar med tjejkompisar är något att hänga upp sig på. Han är inte blyg av sig alls utan väldigt utåt, har många vänner och inte svårt för att prata med folk som man kanske kan tro utifrån min beskrivning ovan. Men ibland känns det bara som om han "tappar" fasaden lite och blir osäker... Någon som varit med om det här och kan hjälpa mig i min förvirring?