• Anonym (sniffan)

Sniffar tvättmedel

Jag skäms men jag har fått ett enormt sug efter tvättmedel den senaste veckan.
    Jag är gravid och vill bara svepa både tvättmedel och sköljmedel. Såklart gör jag det inte men jag luktar istället på det ur förpackningen.

Är det farligt för mig och barnet i magen?

• Svar på tråden Sniffar tvättmedel
  • Anonym (herregud)

JA, det är farligt!

• Anonym (sniffan)

Att bara lukta på det ca 10 cm ifrån?

• Aikido
    Anonym (sniffan) skrev 2015-02-18 20:43:59 följande:
    Att bara lukta på det ca 10 cm ifrån?
    Låter väl inte så farligt.

Hade en farmor som sniffade på nytjärade tak när hon var gravid. Har inte drabbat far eller mig sånär som på lite psykiska åkommor Flört
  • Anonym (rutan)

Knappast är det väl farligt att lukta på det, det har jag svårt att tro....

Själv skulle jag kunna sätta mej ner och äta en stor skål jord, men jag nöjer mej också med att sitta och sniffa blomjord...:)

• Anonym (sniffan)

eller ja mjukmedlet är kanske bara 2 cm ifrån när jag tänker efter eftersom det är i annan förpackning. :-/

• Aikido
    Anonym (sniffan) skrev 2015-02-18 20:48:59 följande:
    eller ja mjukmedlet är kanske bara 2 cm ifrån när jag tänker efter eftersom det är i annan förpackning. :-/
    I värsta fall kommer nog bebben att lukta extra gott.
  • Anonym (sniffan)
    Aikido skrev 2015-02-18 20:50:33 följande:
    I värsta fall kommer nog bebben att lukta extra gott.
    haha gud så sött svar! Hoppas att det inte blir värre än så.

Nä men jag känner verkligen ett extremt stort behov av tvättmedel och mjukmedel/sköljmedel men håller mig till att lukta. Men jag blir ju orolig att jag kanske gör nåt farligt...
  • Aikido
    Anonym (sniffan) skrev 2015-02-18 20:53:35 följande:
    haha gud så sött svar! Hoppas att det inte blir värre än så. smile5.gif

Nä men jag känner verkligen ett extremt stort behov av tvättmedel och mjukmedel/sköljmedel men håller mig till att lukta. Men jag blir ju orolig att jag kanske gör nåt farligt... smile4.gif
    Skulle tro att sådana produkter luktar godare än de smakar.
  • Aikido

Och sök hjälp om du upptäcker en dag att du börjar klippa till sugrör i lagom längd och har  lagt ut linor med tvättmedel på en spegel Flört

• Anonym (sniffan)
    Aikido skrev 2015-02-18 20:57:35 följande:

Och sök hjälp om du upptäcker en dag att du börjar klippa till sugrör i lagom längd och har  lagt ut linor med tvättmedel på en spegel Flört

hahaha Lovar!
  • Anonym (C33)

Är också besatt av att lukta på tvättmedel och även rengöringsmedel, klorin och duschcremer.Jag sniffar tills jag nästan inte känner något. Det är nog inte bra att andas in kemikalier men det är en besatthet nu under gravditeten. Hade samma grej sist och barnet blev normalt :)

• fesun

Skönt att inte va ensam, var helt beroende av att sniffa tvättmedel förra graviditeten :D men åh vad min man mobbade mig för det:p

• Anonym (sniffan)

"Skönt" att vi är fler.

Ibland har jag tänkt att liiiite gör det ju inget om jag äter men som tur är så lyckas jag "väcka" mig själv och låta bli. Det blir som en drog nästan.
    Jäklar vad jag tvättar här hemma nu för tiden. 

• Anonym (Jen)

Är inte gravid och har aldrig varit, men har alltid tyckt om att lukta på tvättmedel av någon anledning. Kan ju säga att min pojkvän aldrig behöver tvätta iaf, älskar doften, haha :)

Svar på tråden Sniffar tvättmedel