Är det någon som har sett Uppdrag Granskning i kväll?
Som sagt, är det någon som sett Uppdrag Granskning i kväll. Vill gärna höra era åsikter om detta.
Som sagt, är det någon som sett Uppdrag Granskning i kväll. Vill gärna höra era åsikter om detta.
SVT försöker som vanligt låtsas att det är majoriteten av muslimer som följer koranen korrekt, medan IS är de som gör "vantolkningarna", när det i själva verket är tvärtom.
Detta vägrar SVT att ta till sig.
Det som förvånar en är hur pass hjärntvättade dem är som tror på IS saga. Det som förvånar mest är hur Sverige än idag inte har någon lagstiftning om jihadisterna som åker ner o krigar och sen kan återvända tillbaka och få vård. Detta medför till att de återigen kan åka tillbaka och kriga och mörda oskyldiga människor som inte vill ha en islamistiskt stat, en kalifat. Det kommer drabba oss i Sverige snart om det fortsätter på detta viset.
Helt sjukt!
Ja just det.. Hur går det för Mona och hennes telefon?
Och har jihadisterna det bra på praktikplatserna i Örebro?
De är inte hjärntvättade, de följer bara koranen. IS följer koranen betydligt noggrannare än de flesta sk muslimer som bara följer de delar av koranen som är tillräckligt bekväma att följa. Ungefär som låtsaskristna alltså.
Religion=skit!
Jaa, Mona Salin ja... Hon vill ta emot dem med öppen famn o ge dom bostäder o jobb. Undrar hur hon tänker där. Att dom behöver kärlek o omtanke? Lr som Rainfeldt sa: öppna era hjärtan. Vi ska nog se upp. De måste tas tag i på allvar i regeringen om vi inte ska tas över av dom. Enligt UG så är det ju deras mål. Att ta över hela världen!!!!
Ursäkta stavningen, är upprörd..
"Adam" sa ju själv att om man är en riktig Muslim så följer man koranen där det står om jihad och att bli "martyr" och döda de otrogna (alla som ej tror på islam), det är det bästa som kan hända en muslim.
Religion är inte skit utan religion som uppmanar till våld är skit! Om alla hade sin tro i sitt hjärta så skulle ingen behöva dö. Vill man tro på en pedofil visst gör det sålänge du inte dödar/skadar någon.
Man blir ju livrädd av att höra människor som "adam". Släcker lampan ikväll med känslan av att vilja stänga gränserna, bunkra upp och hålla tummarna att USA går in och fixar till denna mardröm.
Hoppas jag vaknar upp imorrn med ett mer optimistisk perspektiv.
Det jag reagerade på är vilka IS dödar? När de visade filmen där de skulle halshugga en massa så sade Adam att de hade mördat en massa oskyldiga... jag är lite nyfiken på vilka dessa är? Och även vilka de andra är, som IS strider emot.
Inte för att jag på något sätt rättfärdigar halshuggningar eller krig/våld/mord.. utan jag är mest intresserad av att förstå. Förstå vilka de slåss mot? Och de som de slåss mot, vad har de gjort?
Man blir ju livrädd av att höra människor som "adam". Släcker lampan ikväll med känslan av att vilja stänga gränserna, bunkra upp och hålla tummarna att USA går in och fixar till denna mardröm.
Hoppas jag vaknar upp imorrn med ett mer optimistisk perspektiv.