• Laloppan

    Ömma bröst långt innan bim

    Hej!

    Har ingen att prata med så får skriva här.

    Jag och min sambo bestämde oss i början av Januari att vi skulle sluta skydda oss efter att ha kört med avbrutet samlag i 1,5 år. Vi ville inte gå in helhjärtat med att försöka utan sa att det händer när det händer helt enkelt.

    Jag antog att det nog skulle ta ett par månader då vi vid senaste tillfället körde oskyddat i ett år, innan jag råkade bli gravid. Då gjorde vi dock abort!

    Sagt och gjort. Vi har inte sex så ofta,mest på helger då jobb sliter mycket och orken inte finns där så jag tänkte ju att denna månaden absolut inte skulle generera i en graviditet.

    Men i lördags (14/2) började mina bröst svullna upp och ömma och det har hållt i sig. Skall ha mens på tisdag (24/2) känns som att det är alldeles för tidigt. Det brukar komma någon dag innan mens. Igår började jag kämma en svag värk i tjejmagen men ändå inte lika stark som mensvärk.

    Jag känner mig aå himla delad. Halva mig skriker gravid medans andra halvan säger att det är omöjligt på första försöket som inte ens vart ett försök då vi inte samlagade på äldagen och jag inte märkt av något älsekret. Trodde till och med att ägglossningen uteblev (vilket den nog inte gjorde med tanke på tuttarna)

    Vet inte ens vad jag vill att det skall vara, som sagt så fanns det inte i min värld att det skulle kunna gå så fort utan jag hade räknat med ett par månader iaf!

    Har ni fått svullna/ömma bröst såpass långt från mensdagen och samtidigt vart icke gravid ? Att det bara vart en låååång period med pms typ? Haha

  • Svar på tråden Ömma bröst långt innan bim
  • dagg03

    Jag upplevde det du beskriver förra månaden. Hade jätteont i brösten och ut mot armhålorna. Kändes verkligen som att jag var gravid. Tog några test, varav ett visade ett svagt streck, därefter negativt.

    Sedan fick jag ont i huvudet en kväll och hade endast Ipren hemma (eftersom att jag förmodligen inte var gravid tog jag en tablett). Två dagar senare fick jag mens, tidigare än vanligt. Jag vet egentligen fortfarande inte vad jag ska tro, jag kanske blev befruktad och sedan fäste det inte ordentligt. Men förmodligen var det väl bara kroppen som spelade mig ett spratt. Den här månaden har jag inte haft ont alla hittills.

    Men jag har förstått det som att man inte borde kunna få graviditetssymtom förrän ägget fäst eftersom att hcg börjar produceras då.

  • Laloppan

    Ja jag har också ont ut mot armhålorna.

    Nu vet jag ju inte riktigt när min äl var, har en cykel som varierar mellan 29-31 dagar. Så brösten började ju ömma bara ca 5 dagar efter isf..Känns lite tidigt kanske?

    Samtidigt är jag nu inne på andra dagen men lättare mensvärk (skulle vilja säga att det känns som när man tagit en värktablett för att lindra mensvärken typ)

    Köpte två test idag, är ju bara bim -4 imorgon om jag räknar med ett snitt på 30 dagar. Så kanske ger det någon dag till, om mensen kommer tidigare eller så?

  • Pauliina
    Laloppan skrev 2015-02-20 06:50:10 följande:

    Ett clearblue digital . "Gravid 1-2 v" så det går väl inte att ta misste på?


    Stort grattis! Har själv haft mensvärk i över 1 vecka. Slutade med piller för en månad sen, ingen mens än men vi har använt kondom. Har däremot alldeles för lätt för att bli gravid
  • Laloppan

    Ja det känns helt overkligt, förstår typ ingenting! Varför testade jag mig innan jobbet för hahaha går inte att fokusera alls!

    Och nu börjar jag ju även oroa mig för missfall bara för att jag testade så tidigt! Tänker typ att det säkert blir missfall, att jag skulle väntat tills efter bim så att det han avbrytas innan jag visste något!

  • Pauliina
    Laloppan skrev 2015-02-20 09:39:15 följande:

    Ja det känns helt overkligt, förstår typ ingenting! Varför testade jag mig innan jobbet för hahaha går inte att fokusera alls!

    Och nu börjar jag ju även oroa mig för missfall bara för att jag testade så tidigt! Tänker typ att det säkert blir missfall, att jag skulle väntat tills efter bim så att det han avbrytas innan jag visste något!


    De kommer gå bra ska du se! ????
  • dagg03
    Laloppan skrev 2015-02-20 06:50:10 följande:

    Ett clearblue digital . "Gravid 1-2 v" så det går väl inte att ta misste på?


    Grattis! :)
  • Anonym (Hmmhmm)

    Hej,

    Jag har haft jätte ömma bröst efter mitt äl och det har bara gått 1 vecka. Idag testade jag negativt men är det för tidigt för att testa sig?

Svar på tråden Ömma bröst långt innan bim