Anonym (En till osäker tjej) skrev 2015-02-19 14:44:26 följande:
Jag är likadan och det är ganska galet egentligen. Jag hade ingen nära relation till mina föräldrar när jag var liten men jag hade en bästa tjejkompis som var hemskt krävande och ville vara med mig konstant och blev svartsjuk när jag umgicks med andra kompisar, så jag tror att det påverkade min syn på relationer.
Jag tänker också på den jag är kär i/tsm med konstant och får verkligen tvinga mig själv att inte smsa hela tiden och att inte ifrågasätta varför han inte skrev ett hjärta också om jag tex skriver "Jag saknar dig massor
" och han svarar "Jag saknar dig massor också
". Det är ju ganska galet. Eller om jag inte hör från honom på några timmar.
Nu är det tex så. Jag smsade honom igår kväll och han skrev ett kort gulligt svar och att han skriver mer sedan för att han behövde sova... och han har fortfarande inte hört av sig. Sånt gör mig osäker... Det gör också mig osäker om han någon dag verkar lite mindre kär eller så... puh! Det jag har kommit fram till är delvis att det är bättre om man pratar med någon kompis som är likadan eller skriver av sig här med likasinnade och får ut det på det sättet, och så också att jag tror att felet är att jag kanske känner mig rätt ensam i mig själv, och att den känslan bara försvinner när jag får bevis på att jag är älskad. Lite som någon som är deprimerad men tar droger för att bli "hög" för tillfället, att jag på så sätt blir "hög" på kärlek.
Nu ska jag göra mitt bästa att låta bli att smsa honom... 
ÅH det är precis så jag är också. Om jag skriver ett hjärta eller skickar en puss medan han svarar utan symbol så kan det trigga igång en osäkerhet - Jaha, varför svarar han sådär? Är han kall mot mig? Har det hänt något? Har jag gjort något? Är han inte lika kär i mig? Osv.
Så sitter jag där och överanalyserar och mår skit och det kan ta flera timmar, sedan om han plötsligt skriver självmant att han saknar mig eller liknande så försvinner allt depp och jag blir istället överlycklig. Men det är alltid supernära till nästa dipp beroende på hur han beter sig mot mig, hur han uttrycker sig, hur OFTA han hör av sig, hur hans respons ser ut osv osv.
Det är helt galet.
Och jag har också liknat det vid ett beroende, jag blir också just HÖG på kärlek och det ruset håller mig lycklig. När det försvinner så är jag helt deprimerad och nere.