• dps

Hur gammal ser den här flickan ut att vara om du skulle gissa?

Ren polltråd.

Enda diskussion jag kan komma på är om ni kan motivera det ni röstade på.

Jag vill bara se vad folk tycker.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur gammal ser den här flickan ut att vara om du skulle gissa?
  • Anonym (Två?)

Behöver du verkligen två trådar till det här? Räcker det inte nu?

• dps
    Anonym (Två?) skrev 2015-02-19 13:07:00 följande:

Behöver du verkligen två trådar till det här? Räcker det inte nu?

Hade gärna lagt in denna poll i den andra tråden om det varit möjligt, men det är det inte.

Den här tråden handlar således endast om hur gammal hon ser ut att vara och ingenting annat.
  • IsDimma
    Dr Nail skrev 2015-02-19 13:07:38 följande:

Definitivt 11-13!

Det tror jag med.
  • Mithi

Eftersom det inte är en riktig människa kan jag inte bedöma ålder.

• dps
    Mithi skrev 2015-02-19 13:29:26 följande:

Eftersom det inte är en riktig människa kan jag inte bedöma ålder.

Detta är det mest patetiska argument som finns. Har du inte två ögon att se med? Jo, och då kan du också bilda dig en uppfattning om hur gammal hon ser ut att vara.
  • Anonym (Kille)

20 år skulle jag kunna gissa på.

• Aniiee

How about now?

Samma tjej, fyra bilder. Är hon lika gammal på alla fyra bilderna? Hur gamla är de här tecknade karaktärerna?:

Och framför allt: Spelar det någon roll hur gamla tecknade karaktärer som inte finns, aldrig har funnits och aldrig kommer finnas, är eller ser ut att vara?

Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • dps
    Aniiee skrev 2015-02-19 13:40:54 följande:

How about now?

Samma tjej, fyra bilder. Är hon lika gammal på alla fyra bilderna? Hur gamla är de här tecknade karaktärerna?:

Och framför allt: Spelar det någon roll hur gamla tecknade karaktärer som inte finns, aldrig har funnits och aldrig kommer finnas, är eller ser ut att vara?

1) Du visar fan-art som inte har något med spelet att göra mer än karaktären bilderna baserar sig på. Fan-art kan se ut precis hur som helst.

2) Du visar närbilder på ansikten istället för helkroppsbilder, förmodligen med syfte att du vill göra det svårare att gissa åldern och på så sätt få rätt i din argumentation.

Krävs mer än så för att lura folk serru. Man är inte född igår.
  • Mithi
    dps skrev 2015-02-19 13:30:42 följande:
    Detta är det mest patetiska argument som finns. Har du inte två ögon att se med? Jo, och då kan du också bilda dig en uppfattning om hur gammal hon ser ut att vara.
    Har inte du en hjärna att tänka med? Alla är olika, jag personligen kan inte bilda mig en uppfattning om hur gammal en tecknad flicka/kvinna är, eftersom hon inte ser verklig ut. Jag kan varken identifiera henne som ett barn eller en vuxen. Så tyvärr, visst har jag två ögon att se med, men det jag ser är varken ett barn eller en vuxen och därför kan jag inte bedöma åldern på det jag ser.
  • dps
    Mithi skrev 2015-02-19 14:11:27 följande:
    Har inte du en hjärna att tänka med? Alla är olika, jag personligen kan inte bilda mig en uppfattning om hur gammal en tecknad flicka/kvinna är, eftersom hon inte ser verklig ut. Jag kan varken identifiera henne som ett barn eller en vuxen. Så tyvärr, visst har jag två ögon att se med, men det jag ser är varken ett barn eller en vuxen och därför kan jag inte bedöma åldern på det jag ser.
    En normalt funtat människa bildar sig en uppfattning om det är så Kalle Anka man ska bedöma åldern på. Men du kanske har något fel som gör att du inte kan se det alla vi andra kan se?
  • Mithi
    Aniiee skrev 2015-02-19 13:40:54 följande:

How about now?

Bild 4, 7 och 8 i detta inlägg skulle vara betydligt lättare att bedöma åldrarna på eftersom de faktiskt liknar människor mer. 
  • Mithi
    dps skrev 2015-02-19 14:12:51 följande:
    En normalt funtat människa bildar sig en uppfattning om det är så Kalle Anka man ska bedöma åldern på. Men du kanske har något fel som gör att du inte kan se det alla vi andra kan se?
    Ja men grattis, hur gammal ser Bamse ut att vara? 
    (Observera: frågan är inte hur gammal han är!)

• Aikido

Jag faller lite för alvöronen. Tippar på 800 år gammal. Give or take något sekel.

• Aniiee
    Mithi skrev 2015-02-19 14:14:40 följande:
    På den bilden? Tre ungefär, stort huvud, stora ögon, jämförelsevis liten kropp.Honungsburken ser stor ut också. Hoppas han inte tappar den......
    Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • dps
    Mithi skrev 2015-02-19 14:14:40 följande:
    Runt 30, med tanke på att han ser betydligt större ut än sina barn.
  • Mamori

17ish? Alldeles för smal kroppsbyggnad/för långa ben för att vara liten och på de senare bilderna, för stor midja/höftratio.

Så här ser någon ut i anime som är ett barn i 10årsåldern:

• Jimmyjim

Verkar som att 17+ vinner. Det är alltså enligt den här vetenskapliga undersökningen bevisat att tjejen är över 17 och man kan således titta på henne med gott samvete. Då kan vi allihop slappna av!

• fluu

11-12 sådär.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Hur gammal ser den här flickan ut att vara om du skulle gissa?