• Ritva Graan

Hur många visningar är ok?

Vi håller på att sälja vårt hus, Har nu hållit på i ca 3 veckor. Som mest har det kommit 5 st familjer/par på en visning men ofta 1-2 st.

Vi har ställt upp när mäklaren vill med visningar. Typ 2 gånger i veckan. Nu vill hon även en tredje gång. 

Vi har två barn och 5 katter. Två våningar o gillestuga.

Rätt mycket att gå igenom och städa hela huset inför varje visning.

Måste hitta plats att vara med barn och katter under visningen varje gång. Känns knappt lönt att köra hem till någon under en halvtimme... Man vill ju hem så fort som möjligt igen.

Hur ofta ska man ställa upp på en visning?

Ska man göra det varje gång mäklaren vill för att få det sålt?

Är det för mycket begärt att mäklaren försöker få ihop det lite och visa fler åt gången?

Hur mycket behöver man egentligen städa och plocka undan? Tittar man som köpare på om huset har bäddade sängar och filtar på sofforna?

Imorgon kommer huset visas under arbetstid vilket innebär att jag- (med mitt kontrollbehov), inte kan städa som jag önskar....Och katterna kommer vara instängda i tvättstugan ca 3 timmar...

Ja, kanske är jag för gnällig. Glad att vi har folk som är intresserade....

• Svar på tråden Hur många visningar är ok?
  • Lena

När vi tittade var det ofta 2-3 olika dagar med 2-3 tillfällen på varje.

• Hejhoppsan

Ställa upp och ställa upp, vill ni ha huset sålt så måste ni anpassa er efter eventuella köpare. Självklart kan ni säga nej till visningar, men då får ni räkna med att spekulanterna kanske hittar något annat.

Svar på tråden Hur många visningar är ok?