• hund123

min pojkvän prioriterar sin hund före mig!

Hej, min pojkvän och jag bråkade för en vecka sen och då sa han att han jobbar mycket (8-16) och bla bla bla. Sen sa han att han får prioritera tiden rätt. Hans tids prioriteringar var 1. Hans dotter (vilket är självklart) 2. Hunden 3. Jag. Detta gjorde mig riktigt sårad. Ska jag låta min katt gå före hans dotter och han? Nej skulle aldrig få för mig det! Dessutom sköter jag hela hushåll. Samt tar hand om dottern lika mycket som han. När hon ska till skolan, nattas osv. Jag brukar dessutom mata hans hund samt gå ut med den. Är det jag som är känslig eller hur hade ni reagerat? Han lägger mycket tid på hunden också. Eller ja mest pratar om den. Så den är mer intressant än mig.

• Svar på tråden min pojkvän prioriterar sin hund före mig!
  • Lindsey Egot the only one

Sluta underlätta för honom så får han se vad han egentligen hinner med

• Söder73

Men gud! Varför säger han så?! Varför ska han gradera sin familj kan du ju fråga honom?! Jag har både man, barn och husdjur men inte sjutton håller jag på och graderar dem!

• Gizmo

Förstår att du blir ledsen, det skulle jag också bli! En familj umgås och gör saker tillsammans.  Solig  Ställ krav på honom, att ni hjälps åt med hushållet, barn & hund. 

• Dixie

konstigt att säga att ens flickvän hamnar på lägre plats än ens hund i prioritering - men jag undrar dock hur detta visar sig i vardagen - vilka aktiviteter gör han med hunden som gör att ni inte hinner ses? att jobba 8-16 skulle ju inte jag räkna som att man jobbar mycket.....
    vad gör du på dagarna? och varför sköter du hela hushållet? 

• sportpappa

Hur har han gjort graderingen? Det är en rationell och logisk gradering utifrån vem som klarar sig minst själv och behöver få tid prioriterad för att överleva.
    1. Dotter - Som förälder är man ytterst ansvarig för sina barn och de går alltid först.
    2. Hund - En hund måste skötas om, rastas, matas etc. Den klarar inte det själv. En hund kräver tid och livet måste ordnas efter hunden. Om man har ont om tid eller vill ha ett relativt fritt liv så ska man absolut inte ha en hund.
    3. Du - Du kan ordna mat och rasta dig själv. Du har egna intressen som upptar din tid.

Sen är det som nämnts tidigare en konstig sak att gradera. Ni är väl en familj och tar hand om varandra tillsammans inkl. hunden. Det gör att familjen är prio 1, dvs. alla.

• Trassel14
    hund123 skrev 2015-02-19 23:19:28 följande:

Hej, min pojkvän och jag bråkade för en vecka sen och då sa han att han jobbar mycket (8-16) och bla bla bla. Sen sa han att han får prioritera tiden rätt. Hans tids prioriteringar var 1. Hans dotter (vilket är självklart) 2. Hunden 3. Jag. Detta gjorde mig riktigt sårad. Ska jag låta min katt gå före hans dotter och han? Nej skulle aldrig få för mig det! Dessutom sköter jag hela hushåll. Samt tar hand om dottern lika mycket som han. När hon ska till skolan, nattas osv. Jag brukar dessutom mata hans hund samt gå ut med den. Är det jag som är känslig eller hur hade ni reagerat? Han lägger mycket tid på hunden också. Eller ja mest pratar om den. Så den är mer intressant än mig.

Min pojkvän har en son som han självklart ska prioritera före mig. Jag har hund som jag tränar med och tävlar och jag prioriterar faktiskt hunden före honom om det har hänt något. Däremot tar jag inte hand om hans son så som du gör med hans dotter och han tar inte hand om min hund mer än leker med den och följer med ut på promenader. Måste jag iväg eller göra något annat som tar lång tid så frågar jag alltid om han kan passa min hund samma gäller han, han frågar mig om jag kan ta hand om hans son om han måste iväg. Han tar aldrig för givet att jag ska ta hand om hans son bara för att vi är tillsammans och jag inte för givet att han tar hand om min hund. 
  • hund123

Jag jobbar bara 15h i veckan då jag är sjukskriven (inget fysiskt fel) jag tycker om att ta hand om hushållet och hans dotter. Jag är uppfostrad att man hjälps åt i en familj, inte delar upp det. Jag tar hand om allt det för att avlasta honom då han har ett tungt jobb, jag har ju tiden för det och han tvingar inte mig att ta hand om hemmet. Utan jag gör det för att vara snäll. Annars är han en bra pojkvän förutom att han har ett j*vla humör. Ibland brusar han upp utan att jag gör något. Det han prioriterar är att vi bor på gård men han går en promenad inne i stan för att civilicera hunden (vilket är bra) han köper foder för 3000 i månaden för hunden ska ha det finaste foder. Ja Mycket. Medan han tyckte att min förra hund kunde äta öb foder och inte lägga pengar på försäkring. Samma gäller katten.

• hund123
    sportpappa skrev 2015-02-20 09:12:12 följande:

Hur har han gjort graderingen? Det är en rationell och logisk gradering utifrån vem som klarar sig minst själv och behöver få tid prioriterad för att överleva.

1. Dotter - Som förälder är man ytterst ansvarig för sina barn och de går alltid först.

2. Hund - En hund måste skötas om, rastas, matas etc. Den klarar inte det själv. En hund kräver tid och livet måste ordnas efter hunden. Om man har ont om tid eller vill ha ett relativt fritt liv så ska man absolut inte ha en hund.

3. Du - Du kan ordna mat och rasta dig själv. Du har egna intressen som upptar din tid.

Sen är det som nämnts tidigare en konstig sak att gradera. Ni är väl en familj och tar hand om varandra tillsammans inkl. hunden. Det gör att familjen är prio 1, dvs. alla.

Helt allmänt. Givetvis handlar det inte om själv matning osv. Han menar nog att hans tid spenderas på hunden och dottern. Resten av tiden får jag. Och jag kräver ingen direkt tid. Det handlar mest hur han sa det.
Svar på tråden min pojkvän prioriterar sin hund före mig!