utnyttjande
För lite mer än ett år sen köpte vi en ny soffa. Redan efter en månad visade sig att soffan hade blivit nedsutten och trådar lossnade. Vi fick då efter cirka 2-3 månader nya kuddar. De höll i cirka 3 veckor tills även de började bli nedsuttna och trådarna började lossna. Och sedan i augusti 2014 fick vi än en gång nya kuddar som också va skit. Soffan kostade endast 7000, så vi borde ju vara medvetna om att det skulle vara skit. De har försökt lägga skulden på att vi använder soffan på ett olämpligt sätt, men soffan används kanske max 2 timmar per dag.
Efter mycket klydd med detta företag fram och tillbaka så ringde de med en lösning idag. De kan tänka sig att ta tillbaka soffan om betala oss tillbaka pengarna, men de vill behålla 1800 eftersom vi har haft det ett år.
Men detta året har varit hemskt. Jag har spenderat minst två dagar i veckan att försöka ringa/maila dem angående detta. Ibland har de svarat och ibland inte. De har skött detta mycket dåligt, bla att de inte ringt upp som de lovat osv. Jag tycker inte det känns ok att acceptera denna dealen för det är som att kasta 1800 i sjön, samtidigt så har vi ju använt den. Men jag har också reklamerat denna gång på gång i ett år.
Vad ska man göra? Acceptera dealen eller gå vidare till konsument?