• Kejkej91

Reklamera en månad.

Hejm

Lite konstig fråga här kanske men kan man reklamera en månad av sitt bredband då man inte hade något? Iof var det jag som snubblade på bredbandsuttaget så det inte fungerade men fick vara utan i en månad innan någon kunde hjälpa mig. 

Lite nyfiken bara, inte värsta grejen - är bara missnöjd med min leverantör i allmänhet så ville bara höra om ni tror de är möjligt. 

• Svar på tråden Reklamera en månad.
  • Meus Veritas

Nää var det inte deras fel så kan du ju inte reklamera det säger ju sig själft? dom kan ju inte rå för att du snubblat o dragit it sladden, du är ansvarig för apparaterna hos dig och dom är ansvariga för att singalen skickas ut till dig.

• Kejkej91
    Meus Veritas skrev 2015-02-20 10:24:27 följande:

Nää var det inte deras fel så kan du ju inte reklamera det säger ju sig själft? dom kan ju inte rå för att du snubblat o dragit it sladden, du är ansvarig för apparaterna hos dig och dom är ansvariga för att singalen skickas ut till dig.

aa absolut men det var deras operatör som tog emot min felanmälan och först sa att jag skulle prova köpa en ny sladd fast jag sa att uttaget var helt trasigt, han lyssnade inte. Så fick jag återkomma en dag senare och då tog de emot min felanmälan och skickade den vidare för att sedan höra av sig några veckor senare och säga att de inte kunde åtgärda felet utan jag skulle felanmält till min hyresvärd.

Hade de sagt rätt information vid första samtalet om att de inte ansvarade för den sortens felanmälan hade jag ju inte varit utan i en månad?! Sen att de tog 3 veckor för dem att meddela mig de är ju vansinnigt - men absolut, jag klev sönder de och fick en faktura på 1500:- det säger jag inget om :>
  • Fia 28
    Kejkej91 skrev 2015-02-20 10:38:48 följande:
    aa absolut men det var deras operatör som tog emot min felanmälan och först sa att jag skulle prova köpa en ny sladd fast jag sa att uttaget var helt trasigt, han lyssnade inte. Så fick jag återkomma en dag senare och då tog de emot min felanmälan och skickade den vidare för att sedan höra av sig några veckor senare och säga att de inte kunde åtgärda felet utan jag skulle felanmält till min hyresvärd.

Hade de sagt rätt information vid första samtalet om att de inte ansvarade för den sortens felanmälan hade jag ju inte varit utan i en månad?! Sen att de tog 3 veckor för dem att meddela mig de är ju vansinnigt - men absolut, jag klev sönder de och fick en faktura på 1500:- det säger jag inget om :>
    Men du borde kunnat räkna ut att själva uttaget inte hör till bredbandsleverantören att fixa, och på så sätt inte behövt vänta en månad...
  • Kejkej91
    Fia 28 skrev 2015-02-20 15:54:16 följande:
    Men du borde kunnat räkna ut att själva uttaget inte hör till bredbandsleverantören att fixa, och på så sätt inte behövt vänta en månad...
    Fast uppenbarligen inte och om inte deras anställda på tekniskt support vet om de själva hur skall jag då veta om det - vem uttaget hör till?

Sen så var de hos oss hösten 2013 (från leverantören) och såg över våra uttag pga någonting så nej sånt räknar man inte bara ut när allt talar för motsatsen.
  • sportpappa

Du kan ju alltid prova och se vad de säger. Det kan ju inte bli värre än att de säger nej.

• Virriga Vera

Nej, du kan inte reklamera till din operatör eftersom deras produkt fungerar. Du har ett eget ansvar att hålla reda på vad som ingår i ditt abonnemang och det skall du kunna läsa i ditt kontrakt med operatören.

• Kejkej91
    Virriga Vera skrev 2015-02-20 22:15:14 följande:

Nej, du kan inte reklamera till din operatör eftersom deras produkt fungerar. Du har ett eget ansvar att hålla reda på vad som ingår i ditt abonnemang och det skall du kunna läsa i ditt kontrakt med operatören.

Absolut. Men om jag ringer operatören och frågar vart jag skall vända mig för att jag inte vet och de svarar att de kan ta emot min felanmälan är det fel av mig att lämna den dit då? Eller menar du att jag skulle lagt på och sagt till en anställd på företaget "du har fel, du kan inte hjälpa mig." Gör du så om du behöver hjälp och den svarar dig något? Litar du inte på den anställde på det berörda företaget för de skall väl ha bäst koll? En kundtjänst finns där för att hjälpa - hör och häpna - kunder och dit kan man vända sig om man inte har en susning om vad som ingår i ett så kallat kontrakt. 
Svar på tråden Reklamera en månad.