• Bardot76

BF aug-okt -15 med 3 barnet

Hej! Tänkte att det skulle vara kul att få kontakt med andra gravida som väntar sitt tredje barn. Här kan vi prata om graviditeten, barnen å livet i allmänhet :)

• Svar på tråden BF aug-okt -15 med 3 barnet
  • Bardot76

Jag kan börja med att berätta lite om mig, väntar mitt tredje barn med bf 18 sep. Jag två barn sen innan födda 09 och 13. Det kommer bli tätt mellan tvåan och trean.

• mommy86

Hänger på:) väntar 3an 28 sept har en 08 och en 09 a hemma. Som fortfarande inte vet om sitt kommande syskon:)

• Bardot76

Hej å välkommen :)

Va kul, när är 09 född? Min är född i dec så det kommer bli ca 1 år å 9 mån imellan dem. Vi har inte heller berättat om bebben ännu utan tänkte göra det efter Kub som är om ca 2 v.

Har ni kub inbokat?

• Lillstrumpa79

Hej!

Har en son född 05 och en dotter född 13. Om allt går väl kommer trean runt 11 okt. Bägge barnen har föregåtts av missfall och jag hade ett innan denna graviditeten också. Går det åt skogen igen så är det nog färdigförsökt. Har bokat viabilitetsskanning den 4:e mars.. Dagarna är varvade med glädje och ångest kan man säga. Är så glad åt bebben och så sjukt rädd att det ska gå fel..

• Bardot76

Grattis till graviditeten jag förstår verkligen din oro, har själv missfall bakom mig dock "bara" ett och då innan min 09 så den graviditeten var full av oro. Känner mig lugnare med denna då jag har en dem symtom och verkligen känner mig gravid.

Hoppas att ditt ul går bra så att din oro kan dämpas lite.

• mommy86
    Bardot76 skrev 2015-02-21 20:42:47 följande:

Va kul, när är 09 född? Min är född i dec så det kommer bli ca 1 år å 9 mån imellan dem. Vi har inte heller berättat om bebben ännu utan tänkte göra det efter Kub som är om ca 2 v.

Har ni kub inbokat?

09a är född i Juni:)
    Tänkte också berätta vid kub, Fast min dotter misstänker nått redan nu, Då min mage svullnar nått otroligt på kvällarna.. Så frågade hon mig: Mamma hur många barn ska du nu ha? Man blev lite ställd men jag pratade bort de:)
    Resten av familjen får också veta det efter kub

Kub är bokat dock om 4 långa veckor.. 16mars 
    Men har Bm nästa vecka. Längtar ihjäl mig efter kub nu
  • Bardot76

Juni är en härlig månad, är själv född i Juni ;)

Känner mig också svullen, längtar tills den fina gravidmagen börjar växa!

Jag har berättat för en nära vän å min syster resten får snällt vänta till efter kub. Imorgon ska jag träffa bm å ta blodprover osv inför kub. Ska be om att få lyssna på hjärtat :)

Hur har du mått hittills?

• mommy86
    Bardot76 skrev 2015-02-22 14:20:55 följande:

Juni är en härlig månad, är själv född i Juni ;)

Känner mig också svullen, längtar tills den fina gravidmagen börjar växa!

Jag har berättat för en nära vän å min syster resten får snällt vänta till efter kub. Imorgon ska jag träffa bm å ta blodprover osv inför kub. Ska be om att få lyssna på hjärtat :)

Hur har du mått hittills?

Vilken V är du i? Kan man lyssna på hjärtat redan?:) Jag har alltid fått vänta till v 16 innan hjärtljuden.. Jag har mått extremt bra knappt känts av att jag är gravid..
    Däremot från v 7-8 började jag må illa mest när jag äter även om jag är vrålhungrig.. Kan inte dricka cola längre som jag alltid har älskat.. Va lika sant med sonen;)
    Sen har jag börjat få ont i svanskotan=/ Fattar inte varför för jag är ju inte höggravid direkt, Kan kanske vara för att jag sover för mkt? Somnar alltid på soffan varje eftermiddag 
  • saara92

Åh vill gärna vara med här :) Är gravid med 3an, tidigare barn är födda augusti 2010 och februari 2013 :)

Har bf den 28 augusti enligt sista mensen, så gick in i vecka 14 igår. Har inte berättat ännu för våra nära och kära. Några enstaka vet men snart är dags för våra familjer att ta del av nyheten också :) jag är så himla orolig denna gång att något ska gå fel, mer än vad jag varit med de andra så jag har inte velat/vill inte berätta för ens jag själv känner mig "säker" ????

• Bardot76
    mommy86 skrev 2015-02-22 15:04:21 följande:
    Vilken V är du i? Kan man lyssna på hjärtat redan?:) Jag har alltid fått vänta till v 16 innan hjärtljuden.. Jag har mått extremt bra knappt känts av att jag är gravid..
    Däremot från v 7-8 började jag må illa mest när jag äter även om jag är vrålhungrig.. Kan inte dricka cola längre som jag alltid har älskat.. Va lika sant med sonen;)
    Sen har jag börjat få ont i svanskotan=/ Fattar inte varför för jag är ju inte höggravid direkt, Kan kanske vara för att jag sover för mkt? Somnar alltid på soffan varje eftermiddag 
    Vet inte om man kan höra hjärtat redan, är i v 11 men tänker höra med henne ändå :)

Skönt att du verkar må bra, jag känner av denna mäktiga trötthet (börja fr v 7) konstig smak i munnen och KONSTANT hungrig...
Svar på tråden BF aug-okt -15 med 3 barnet