• Anonym (Oroliga mamman)

min mamma är rasist

Hej. Jag har en dotter på 13 och en son på 10. Bägge två har FB. nu till problemet. Min mamma är rasist och lägger ut massor av rasistiska bilder. Vad ska jag göra för att mina barn inte ska ta efter henne?

• Svar på tråden min mamma är rasist
  • Anonym (FB Suger)

Vad är det för bilder då?

• mammaåten

Jag skulle sagt till min mamma att antingen slutar hon lägga ut bilder eller så får barnen inte vara vän med henne på Facebook längre.

• Anonym (Orolig mamma)
    Anonym (FB Suger) skrev (null) följande:

Vad är det för bilder då?

På tex. Sverige skulle vara bättre vit än svart. Och ännumindere grått.
  • Anonym (*)
    Anonym (Vad finns det att säga?) skrev 2015-02-21 09:26:11 följande:

Knappast rasistiskt, det är ren fakta att Sverige hade det långt bättre innan araberan.

Då kan du länka till en källa, om det som är dina egna åsikter skulle vara fakta.
  • Anonym (*)
    Anonym (Vad finns det att säga?) skrev 2015-02-21 09:39:10 följande:

Du menar du har totalt missat hur våldet har eskalerat i samhället dom senaste 15 åren så pass att vi inte ens höjer på ögonbrynen åt skottlossningar våldtäkter och rån längre?

Du har totalt missat hur Sverige helt bortser från egna invånare och prioriterar nykomna araber när det kommer till bostad och jobb?
    till och med terrorister som kommer från kriget får bostad medan vanliga svenskar får stå åratal i bostadskö för att _kanske_ få en lägenhet?

Skärp dig.

Du har alltså ingen källa? Bra, då vet vi att det är dina egna åsikter som framförs.
  • Anonym (*)
    Anonym (Vad finns det att säga?) skrev 2015-02-21 09:45:36 följande:

det tragiska är att vissa förnekar det fortfarande hur många hundra artiklar har du missat som rapporterar våld och prio mot invandrare?

öronmärkta lägenheter, skottlossning på mobila, mamma som har blivit av med ett ben små samhällen som tvingas till att ta emot hundratals araber, herre gud.

Jag förnekar ingenting. Det enda jag skriver är att det är en åsikt att Sverige har blivit sämre av invandringen.
    Och det vet du också, annars hade du ju länkat en källa, eller hur?

Du ska kanske jobba lite med dig själv, våga stå för dina åsikter, fast de inte är faktabaserade? Vi har åsiktsfrihet, så du får ju föra fram dina åsikter bäst du vill. Men kalla dom inte för fakta, då blir det fel.
  • Anonym (värderingsfråga)
    Anonym (Oroliga mamman) skrev 2015-02-20 11:34:27 följande:

Hej. Jag har en dotter på 13 och en son på 10. Bägge två har FB. nu till problemet. Min mamma är rasist och lägger ut massor av rasistiska bilder. Vad ska jag göra för att mina barn inte ska ta efter henne?

I motsvarande situation skulle jag ta ett allvarligt samtal med min mamma, förklara att hon naturligtvis har rätt att vara rasist men att du har lika rätt i att anse att dina barn inte ska påverkas av någon som sprider rasistiska värderingar.

Fråga henne hur hon tycker att ni ska agera för att dina barn ska slippa hennes rasism
  • Anonym (värderingsfråga)
    Anonym (Vad finns det att säga?) skrev 2015-02-21 11:31:18 följande:

Jag har inte tid att samla hundratals länkar, lever man inte under en sten så ser man vad som händer.

För den delen, att värdesätta sitt land och inte vill förstöra den i grunden med konfliktfylld våldsam "mångkultur" har inget med rasism att göra.

Faktum kvarstår att vi har "öppnat våra hjärtan" aka plånböcker så det räcker, vi har inte råd längre att försöka "hjälpa" en promille av flyktingar.
    När det främst rör sig om målmedvetna bidragstagare terrorister eller ligor som förstör våra gator.

Fast nu handlar det ju om en förälders rätt att avgöra hur ett barn ska uppfostras, vilka värderingar som ska framhållas.

Tänk dig motsatsen om du skaffar barn - att det finns någon i din närhet som anser att dina värderingar är felaktiga och förmedlar bilden av att exempelvis SD är ett parti dit brottslingar, nazister och våldsverkare dras.

Nog skulle väl du som förälder vilja reagera. Man kan väl inte bli så PKSD att det ska finnas en norm att alla barn ska danas med sex till åtta exempel på invandrare som begår nesliga handlingar om dagen.
  • Anonym (...)
    Anonym (Vad finns det att säga?) skrev 2015-02-21 09:45:36 följande:

det tragiska är att vissa förnekar det fortfarande hur många hundra artiklar har du missat som rapporterar våld och prio mot invandrare?

öronmärkta lägenheter, skottlossning på mobila, mamma som har blivit av med ett ben små samhällen som tvingas till att ta emot hundratals araber, herre gud.

Det tragiska är att du anklagar invandringen för dina egna misslyckanden, tillkortakommanden i samma stund som du trycker i dig en pizza, kebab, hamburgare, tacos osv, osv. Du iklär dig offerrollen istället för att ta lead i ditt liv. Om du har lyckats ekonomiskt, karriärsmässigt är du likväl ett offer fortfarande, känslomässigt. Där behöver du rikta dina krafter mot för att bli en bättre, lyckligare och mer harmonisk människa...
  • tjockobbe

Din son får inte ha Facebook. Han är för ung.

Ta bort hans konto så är problemet löst. Sen när han fyllt 13 och uppfyller ålderskraven på Facebook så kan du ta upp det med din mamma.

Vera 130923 | Läs tinastandar.blogg.se
Svar på tråden min mamma är rasist