• Anonym (Paulina)

Konstant ont i huvudet och yrsel a'la åksjuk??

Har igen vecka haft konstant huvudvärk och det börjar bli så jobbigt. Värken sitter vid ögat, ovanför ögat och på sidan av näsan och det värker konstant. Jag blir lätt yr också och känner mig lite åksjuk från och till. Är också supertrött.
    Det känns som att jag har vätska i örat med, eller att jag är svullen iallafall.

Någon om haft samma? Äter Treo och det lindar lite.

• Svar på tråden Konstant ont i huvudet och yrsel a'la åksjuk??
  • Påven Johanna

Beställ tid på Vårdcentral, du kan ha bihåleinflammation. Har du varit förkyld?

• jenny99

Är du förkyld?Jag var förkyld en gång och det satte sig i tinningen om jag inte minns fel,det innebar att jag var snurrig och åksjuk upp till 10 dagar.Väldigt jobbigt,hände en gång i mitt liv och det var läkare som sa att min förkylning orsakade detta.Gick över.Dock hade jag inte huvudvärk.

• Anonym (Paulina)
    Påven Johanna skrev 2015-02-20 12:20:41 följande:

Beställ tid på Vårdcentral, du kan ha bihåleinflammation. Har du varit förkyld?

Två gånger de senaste två månader har jag varit förkyld, men de har jag återhämtat mig från, men huvudvärken är för jävlig nu.

Ska ringa vårdcentralen på en gång.

• Anonym (.)

Testa att köpa Nasonex kortisonnässpray på apoteket och spraya ett par gånger morgon och kväll. Är bihålorna täppta blir det bättre på ett par dagar, och detta är förstahandsbehandlingen även från vårdcentralen.
    Bihåleinflammation kommer ca 10 dagar efter en förkylning startat.

• croz

Precis som jag när jag får en jobbig bihåleinflammation. Det känns som om man är konstant bakfull. Stället du för smärtan är där bihålorna sitter.

• Anonym (Paulina)
    croz skrev 2015-02-20 12:38:51 följande:

Precis som jag när jag får en jobbig bihåleinflammation. Det känns som om man är konstant bakfull. Stället du för smärtan är där bihålorna sitter.

Ja precis, bakfull var en bra beskrivning.

Är det någon här inne som vet om bihåleinflammation kan göra så attman får vätska i örat? Det knastrar och låter konstigt i mitt öra, precis som att det är vätska.

Bad mannen köpa hem nasonex efter jobbet, hoppas det släpper.
  • Anonym (.)
    Anonym (Paulina) skrev 2015-02-20 13:06:43 följande:
    Ja precis, bakfull var en bra beskrivning.

Är det någon här inne som vet om bihåleinflammation kan göra så attman får vätska i örat? Det knastrar och låter konstigt i mitt öra, precis som att det är vätska.

Bad mannen köpa hem nasonex efter jobbet, hoppas det släpper.
    Det kan ju faktiskt vara vätska bakom trumhinnan, och det pga svullnad i de förbindelsegångar som finns mellan bihålor/näsa och öra. Nasonex borde hjälpa även för detta. Det som också är bra är att tryckutjämna, tex 20 st utjämningar vid 3 tillfällen per dag (eller mer om du orkar). Det som knastrar i örat kan ju också vara vax, och det kan du ju kolla upp om ett tag, ifall inget annat hjälper.
  • Anonym (Paulina)
    Anonym (.) skrev 2015-02-20 13:41:12 följande:
    Det kan ju faktiskt vara vätska bakom trumhinnan, och det pga svullnad i de förbindelsegångar som finns mellan bihålor/näsa och öra. Nasonex borde hjälpa även för detta. Det som också är bra är att tryckutjämna, tex 20 st utjämningar vid 3 tillfällen per dag (eller mer om du orkar). Det som knastrar i örat kan ju också vara vax, och det kan du ju kolla upp om ett tag, ifall inget annat hjälper.
    Jag tror att det är vätska, huvudvärken kom först, och sen igår kom örat, så det kan nog vara bihålorna som är orsaken. Ska testa nasonex och hoppas att det hjälper. Det är så jobbigt att ha såhär ont.
Svar på tråden Konstant ont i huvudet och yrsel a'la åksjuk??