• mariw

Min mamma på besök!!

Hej!

Min mamma kommer på besök imorgon från utlandet. Hon är väldigt speciell och lider såklart av någon störning och är diagnostiserad, dock berättar hon ej med vad. Men hon har ju ständig kontakt med psykvården pga, depression osv. Hur som helst!

Jag är utländsk och bor med min utländska sambo, vi skall gifta oss inom snar framtid, har börjat planera lite. I vår kultur är det "förbjudet" att bo ihop innan giftemål. Men självklart skiter jag fullständigt i de kulturella normerna vi har. Mina båda föräldrar bor utomlands och min pappa är inte medveten om att jag bor ihop med min kille, han skulle bli djupt besviken på mig, men helt ärligt har jag valt att göra det för det är mitt liv. Döljer jag detta just pga vi ändå kommer att gifta oss snart, (inom 6 mån). Iaf!! mitt stora problem nu är min morsa! hon kommer till Sverige för att hon ska hämta mitt syskon som missbrukar tunga droger och har blivit vräkt från sin lägenhet. En vecka ska hon vara här, jag och min sambo bor i en tvåa och hon vill verkligen bo hos oss under en vecka. Jag sa åt henne innan att det är bättre om hon bor hos mitt syskon som är inne i ett mörkt moln och är väldigt ensam. Men nepp, hon ska bo hos oss!! fastän det inte finns utrymme då min syrra bor hos oss tillfälligt (i väntan på sin lägenhet, väldigt ordningsam är hon och tar ej mycket plats), det finns alltså inte plats, 

Då säger hon till mig att min kille borde bo hos sina föräldrar den veckan eftersom vi alla inte får plats! jag blev vansinne till att hon ens säger att min kille som betalar hyran ska bo hos sin familj (de renoverar övervåningen). Min mamma är som sagt väldigt speciell och hon är fruktansvärd obehaglig att sitta bredvid. Hennes närvaro är obehaglig då jag misstänker att hon har en narcissistisk personlighetsstörning. Min kille avskyr henne och klarar inte av henne för att hon är så udda och kan vara hemsk ibland. Helt ärligt så har jag mått dåligt ända sen jag fick reda på att hon ska bo med oss i en vecka. Hon är liksom en sån som när hon ser att vi kollar på en film så ska hon sova på soffan. Fastän man säger att hon bör gå in i rummet och sova för vi kan typ äta på kvällarna och allmänt rör oss när vi sitter och myser framför en film. Hon e sån som inte respekterar nått och tar allting fel och hårt. Hon brukar även "kolla snett" på en utan anledning tills att man typ går därifrån. ÅHHH hur ska jag klara den här jobbiga veckan.!! hon vägrar sova hos min bror!!! 

Lägenheten står på hennes namn och det är på grund av att vi väntar på att vi ska gifta oss och att jag ska få en fastanställning så vi kan köpa eget. Då säger hon det är MIN lägenhet.. Har hon rätt och tänka så? vi betalar allt, det är våra möbler osv. När jag tog lägenheten på hennes namn så kom vi överens om att vi ska bo där tills att vi köper ett eget! Hur ska ja ta mig igenom den här veckan. Min sambo kommer få spel och det kommer bli en as konstig stämmning här hemma!!

• Svar på tråden Min mamma på besök!!
  • mariw

Glömde tillägga att hon vet om att jag och min sambo bor ihop, och har vetat det länge nu, ändå använder hon det emot mig helst plötsligt när jag sa ifrån att min sambo ska VISST sova i sina lägenhet. Hon sa "du är inte gift, han ska inte ens bo med dig bla bla bla" hon använder det alltså emot mig så det känns som jag inte kan säga nåt, fan, har man accepterat de så kan man väl hålla sin käft stängd? att hon ens har mage o tänka på sin egen bekvämlighet och vill typ att min sambo ska sova nån annanstans :S

Svar på tråden Min mamma på besök!!