10-åring dumpad av kompis via SMS!?
Min 10-åriga dotter har haft svårt att få en ny bästis, efter att hon bröt med sin förra i somras. De var verkligen ler och långhalm från 0:an upp till 3:an, vilket innebär att hon stängt ute alla relationer till klasskompisarna i övrigt. Hon har hittills haft ytliga relationer på skolan, alltså varit med lite olika men ingen riktig bästis. Nästan alla har bästisar och det är inte det lättaste att komma in i de "gängen". För bara ett par veckor sen kom hon hem och var så glad att hon fått en bästis i klassen. De har följt varandra hem några gånger, men så nu idag skickr hon sms till min dotter och undrar om de inte kan vara BF (best friends) istället för BFF (best friends forever) istället, "för det känns inte som att du och jag är riktiga BFF").
Min dotter blev ju lite konfunderad, men såg sedan också att hennes namn var borttaget från kompisens lista på sina BFF:s på instagram. Det gjorde verkligen ont i mitt hjärta att se detta. Vad säger man till sitt barn när man blir nergraderad på det här viset?
Förstår mig inte på det här med 10-åringar och deras kompisrelationer? Är det vanligt att det är så här upp och ner?
och vad är det som gör att vissa barn drar till sig så mycket kompisar medan andra blir mindre populära?
Gillar inte den här kulturen bland dagens barn måste jag säga....