• oceans

Närmsta vännerna 'gillar' ej mina bilder på facebook/instagram

Jag försöker bara förstå varför det är så och om det bara är så för mig?

De flesta utav mina s.k BRA vänner som jag umgås med ofta på fritiden, brukar inte "gilla" mina bilder på instagram och ibland facebook. De flesta främlingar & bekanta som följer mig på instagram och är vän med mig på facebook brukar däremot trycka på like knappen ofta. Hur tolkar man detta då? Jag tar ju det som att mina vänner, de som känner mig bäst, inte gillar mig som person ....

Jag har ca 150 facebook vänner och ca 70 instagram följare. 
    Vad lägger jag upp för slags bilder undrar ni då?

Bilder med min pojkvän, selfies, och mat oftast.

Varför tror ni att mina närmsta aldrig gillar mina bilder? Svartsjuka? Har de något agg mot mig? Är det något fel på mig? Måste få svar..
  • Svar på tråden Närmsta vännerna 'gillar' ej mina bilder på facebook/instagram
  • PlejadSteve

Kan det vara så att dina vänner inte är så bekanta med internet? Jag tror inte du ska ta det personligt. Alla har vi olika vanor på internet. Vissa lägger sällan upp bilder själv, och vissa kanske inte vet att du uppskattar lajks?

• Trinity78

Verkar som att du lägger upp rätt tråkiga bilder. 

Reproductively challenged
  • Ztarduzt

Tråkiga bilder, (seriöst,. Bilder på mat och selfies är skittråkigt), du gillar inte deras, dom tycker du laddar upp för många bilder och det blir drygt att gilla varenda bild.

Jag gillar sällan bilder. Sen är jag knappt inne på Facebook och har inte ens Instagram, men när jag går in är det sällan att jag gillar något och när det händer är det något kul. Typ nära vän lägger ut ultraljud, husköp osv. Aldrig gillat selfies eller matbilder.

• micro113
    oceans skrev 2015-02-20 21:15:09 följande:
    Jag försöker bara förstå varför det är så och om det bara är så för mig?

De flesta utav mina s.k BRA vänner som jag umgås med ofta på fritiden, brukar inte "gilla" mina bilder på instagram och ibland facebook. De flesta främlingar & bekanta som följer mig på instagram och är vän med mig på facebook brukar däremot trycka på like knappen ofta. Hur tolkar man detta då? Jag tar ju det som att mina vänner, de som känner mig bäst, inte gillar mig som person ....

Jag har ca 150 facebook vänner och ca 70 instagram följare. 
    Vad lägger jag upp för slags bilder undrar ni då?

Bilder med min pojkvän, selfies, och mat oftast.

Varför tror ni att mina närmsta aldrig gillar mina bilder? Svartsjuka? Har de något agg mot mig? Är det något fel på mig? Måste få svar..
    Menar du att man ska hålla på att klicka runt som en tomte varje gång någon gör en handling på Facebook? Varje gång någon loggar in ska det klickas och varje gång någon loggar ut? Omvärdera värdet av "gillaknappen" och inse att det finns andra skäl att ha facebook än att fjäska för andra.
  • Batmamba

Helt ärligt gillar jag inte heller selfies eller matbilder, om någon skulle lägga upp sånt (de är dock ganska sällsynta i mitt fb-flöde, parbilder är väääldigt sällsynt). I så fall måste de ha det lilla extra - jättevackert foto, humor, politisk udd etc. Det är också om jag lyckas få till något sånt som folk gillar min bild. Inte ens mamma gillar allt jag lägger upp, och hon har bara ca 10 vänner på FB.

Såna bilder du beskriver händer det att jag tar, men jag ser dem som personliga minnen och inte särskilt intressanta för någon annan. De stannar i telefonen. Men det kanske är en åldersfråga? Jag närmar mig de fyrtio.

• The past is now

Jag fattar inte varför det är viktigt? Jag tycker att det är patetiskt att bli ledsen över sån där skitsak faktiskt. Är inte livet viktigare än så?

• oceans
    Ztarduzt skrev 2015-02-21 11:42:45 följande:

Tråkiga bilder, (seriöst,. Bilder på mat och selfies är skittråkigt), du gillar inte deras, dom tycker du laddar upp för många bilder och det blir drygt att gilla varenda bild.

Jag gillar sällan bilder. Sen är jag knappt inne på Facebook och har inte ens Instagram, men när jag går in är det sällan att jag gillar något och när det händer är det något kul. Typ nära vän lägger ut ultraljud, husköp osv. Aldrig gillat selfies eller matbilder.

Jaha vad för bilder är roliga att se på, på instagram då? Men alltså.. Jag har många andra vänner som också lägger upp selfies/matbilder, men som får ett fyrtiotal 'likes' från samma vänner som jag syftar på! 
  • oceans
    Batmamba skrev 2015-02-21 13:51:34 följande:

Helt ärligt gillar jag inte heller selfies eller matbilder, om någon skulle lägga upp sånt (de är dock ganska sällsynta i mitt fb-flöde, parbilder är väääldigt sällsynt). I så fall måste de ha det lilla extra - jättevackert foto, humor, politisk udd etc. Det är också om jag lyckas få till något sånt som folk gillar min bild. Inte ens mamma gillar allt jag lägger upp, och hon har bara ca 10 vänner på FB.

Såna bilder du beskriver händer det att jag tar, men jag ser dem som personliga minnen och inte särskilt intressanta för någon annan. De stannar i telefonen. Men det kanske är en åldersfråga? Jag närmar mig de fyrtio.

DU kanske inte gillar selfies eller matbilder. Men många personer gör det. Mina vänner gillar andra personers selfies/matbilder, men mina gillar de väldigt sällan. 

Vad för slags bilder brukar du gilla då? 

• Ztarduzt
    oceans skrev 2015-02-21 17:02:42 följande:

Jaha vad för bilder är roliga att se på, på instagram då? Men alltså.. Jag har många andra vänner som också lägger upp selfies/matbilder, men som får ett fyrtiotal 'likes' från samma vänner som jag syftar på! 

Isåfall drar jag slutsatsen att dom gillar deras bilder mer än dina.
  • Batmamba
    oceans skrev 2015-02-21 17:04:49 följande:

DU kanske inte gillar selfies eller matbilder. Men många personer gör det. Mina vänner gillar andra personers selfies/matbilder, men mina gillar de väldigt sällan. 

Vad för slags bilder brukar du gilla då? 

Hm, om de gillar andras matbilder och selfies förstår jag bättre varför du undrar. Varför det är så är så klart svårt för mig att gissa. En del människor är skitbra på att formulera sig i text och/eller bild. Det är svårt att sätta fingret på vad det är de gör. Du kanske är en person som gör sig bäst öga mot öga, vilket väl ändå är viktigast?!

Jag försöker minnas foton jag gillat: svettig kompis med ful möss-frisyr som åkt långfärdsskridskor, kompis barn som somnat liggande på köksbordet, knasiga prylar min kompis jobbar med på museet, vackra naturfotografier, kompisar som står på scen och spelar/agerar, nyfödda bebisar, reumatisk vän som njuter i utlandsvärmen, fina saker folk målat/byggt/stickat och så alla katter! Lite blandad kompott alltså. Ganska normala saker tror jag?! Ofta spelar det roll för mig hur bilden är kommenterad.

Själv får jag för övrigt bara 40 gilla när jag lagt upp bilder på mina nyfödda. Annars är väl typ 10 st ett genomsnitt. Det är kul med många gilla, men inget jag lägger stor vikt vid.
  • Punkster

Vänskap beror väl inte på huruvida man gillar varandras bilder och inlägg på sociala medier? Jag gillar det jag gillar, resten bryr jag mig inte om. Även om det skulle vara någon nära vän som har postat det. Och om någon av mina vänner började gilla precis allt jag la upp så skulle jag också börja undra lite.

Svar på tråden Närmsta vännerna 'gillar' ej mina bilder på facebook/instagram