• 9393

Hur lura tandläkare?

Hej!
    Jag har sedan en tid insett att jag har fula tänder... Inte alls extremt fula men framtänderna är olika långa, övre tandraden lutar åt höger, tänderna bredvid framtänderna sitter lite bakom och sen kommer ett par ganska rejäla huggtänder som sitter långt fram igen. Kanske låter extremt, men det är inte såå farligt. Dock något jag börjat störa mig mycket på.

Jag har nyligen flyttat och bor i ett landsting där jag fortfarande har gratis tandvård! Vill inget hellre än att få en gratis tandställning. Eller i alla fall en gratis nedslipning av den långa framtanden och de två huggtänderna. Men jag har inga fysiska problem av mina tänder!! Allt är kosmetiskt.

Så hur kan man lura till sig en tandställning? Finns det någon fysisk åkomma man kan ha av tänderna jag beskriv, men som inte tandläkaren kan säga "fast det där stämmer inte, då hade du ju haft blablabla". Alltså nåt man kan påstå att man har som dom inte kan motbevisa.
    Eller kan man köra på nåt psykiskt? Typ att man blir mobbad av tänderna eller nåt.

Tacksam för svar!!

• Svar på tråden Hur lura tandläkare?
  • Anonym (Signatur)

Så du menar att man inte får en tandställning om vill? Måste det vara av andra orsaker??

• 9393

Precis. Av vad jag har förstått måste du betala själv om det bara är kosmetiskt. Och jag vill inte sumpa min chans och behöva betala ca 30.000 genom att erkänna att det bara är kosmetiskt

• Anonym (psykiskt)

Säg att du mår psykiskt dåligt, inte vill le, gråter på nätterna och har konstant ångest över dina tänder. Kläm gärna fram en tår när du frågar om hjälp så får det maximal effekt.

Svar på tråden Hur lura tandläkare?