• skrutt0713

Intralipid Falun

Vår hemortsläkare har föreslagit Intralipid dropp inför vårt nästa försök i Falun. Är det någon som vet vad som krävs för att man ska få det? Vi har gjort två frysåterföringar med blastocyster av toppkvalitet och nun färsk återföring med en toppenfin blablastocyst. Alla tre ggr har mensen kommit 5-7 dagar innan den egentligen borde kommit.

• Svar på tråden Intralipid Falun
  • Jag är bara jag

Ojdå! Jag fick mens för tidigt vid IVF och insemination trots proggisar,men inte mens alls nu när jag gör ED och tar Progynon. Vid ET kan man ju inte ta Progynon,men vid FET om det blir fler ggr kan du ju ta det. E-vitamin fram till ET också.

• skrutt0713

Vi har gjort två stimulerade FET med femanest och proggisar, mensen kom ändå 2 och 5 dagar efter återföring. Ev blir det progynon eller femanest efter et nästa gång.

Vet inte om det är för att vi blev gravid på första försöket med sonen och nu gjort tre återföringar med toppen fina blastocyster som han föreslog intralipid. Men vet inte vad falun har för kriterier för att man ska få det.

• skrutt0713

De funderar även på om något blev fel med ovitrelle sprutan då äggen inte mognade som de skulle, 30 äggblåsor men bara 2 mogna ägg. Kan det ha bidragit till att mensen kom tidigt? E2 värdet sjönk väldigt snabbt, hade sjunkit betydligt redan vid äggplocket.

• Jag är bara jag

I mitt fall visste de inte heller varför mensen kom så tidigt. "Sånt som händer" och sen har det funkat. Är slemhinnan tjock och fin borde den ju stanna kvar,det är märkligt!  Långsammare tillväxt är oftare bättre än snabb tillväxt sa min läkare,vet inte alls om det stämmer i ditt fall att det gått väldigt fort.  Äl-sprutan är viktigt ta i tid-inte för tidigt,inte för sent. Byte till Pregnyl kan ju hjälpa också.

• skrutt0713

Jag tog ovitrelle exakt som jag skulle. Prick kl 21.00 som de hade sagt. Och den hade legat i kylen hela tiden. Nu har ju tyvärr min läkare redan skrivit ut ovitrelle även till nästa försök, men ska spruta med menopur istället för gonal f. Har dock hört lite delade meningar om menopur och pcos.

Till mig sa de att de skulle hitta en lösning för att mensen kommer för tidigt. Men det får vi väl kanske ta med kliniken när vi är på äggplock. Det är slöseri med pengar för vår del att göra försök och embryona inte hinner fästa innan mensen kommer. Är ju ändå tre ggr i rad nu det blivit så. Och aldrig någonsin förut har min mens kommit för tidigt, snarare tvärtom.

• Jag är bara jag
    skrutt0713 skrev 2015-02-21 16:30:09 följande:
    Har beställt E-vitamin. Är det bara fram till ETman ska ta det? Hur mycket?
    Olika bud om hur länge. Det ska vara hög dos,ca 300 mg.
  • ymary
    skrutt0713 skrev 2015-02-21 16:00:30 följande:

Till mig sa de att de skulle hitta en lösning för att mensen kommer för tidigt. Men det får vi väl kanske ta med kliniken när vi är på äggplock. Det är slöseri med pengar för vår del att göra försök och embryona inte hinner fästa innan mensen kommer. Är ju ändå tre ggr i rad nu det blivit så. Och aldrig någonsin förut har min mens kommit för tidigt, snarare tvärtom.

Hej, Jag drabbades också av att mensen kom natten efter återförandet, så jag är nyfiken på vad de hittade för lösning för dig, då mensen kom tidigt.

Sen undrar jag varför tar man E-vitamin? vilken effekt har det?
  • skrutt0713
    ymary skrev 2015-08-19 21:48:25 följande:

Hej, Jag drabbades också av att mensen kom natten efter återförandet, så jag är nyfiken på vad de hittade för lösning för dig, då mensen kom tidigt.

Sen undrar jag varför tar man E-vitamin? vilken effekt har det?

De hittade ingen Lösning tyvärr. Vi gjorde först två frysförsök med femanest och crinone, men alldeles för tidigt. Sen ett först i Falun med lutinus efter äggplock. Mens för tidigt. Sen la de till femanest oxå i samband med återföring på andra färskförsöket, då kom mensen ännu tidigare. Fick inga bra svar vad det berodde på utan bara att det kan bli så. Sen läste jag själv om progesteronbrist men det trodde inte min hemortsläkare på. Dock tror jag fortfarande att det är så. Min lösning blev att göra en återföring i en cykel där man stimulerar fram äl med letrozole. Men då kände jag att jag ville ta en paus för allt var så påfrestande psykiskt. Men då jag hade egen äl över sommaren så valde vi att göra en frysåterföring i slutet på juli när kliniken öppnade i naturlig cykel och det lyckades. Dock vet ju inte än om det är som det ska, men det blev iaf något till skillnad från de fyra försöken innan.

E-vitamin fick jag tips om här på fl. Att ta fr mens till et 300 mg. Det ska hjälpa till att bygga upp slemhinnan tydligen.

Jag hoppas verkligen att de hittar någon lösning för dig. Det är så hemskt att inte ens hinna hoppas utan få mens direkt.
Svar på tråden Intralipid Falun