ymary skrev 2015-08-19 21:48:25 följande:
Hej, Jag drabbades också av att mensen kom natten efter återförandet, så jag är nyfiken på vad de hittade för lösning för dig, då mensen kom tidigt.
Sen undrar jag varför tar man E-vitamin? vilken effekt har det?
De hittade ingen Lösning tyvärr. Vi gjorde först två frysförsök med femanest och crinone, men alldeles för tidigt. Sen ett först i Falun med lutinus efter äggplock. Mens för tidigt. Sen la de till femanest oxå i samband med återföring på andra färskförsöket, då kom mensen ännu tidigare. Fick inga bra svar vad det berodde på utan bara att det kan bli så. Sen läste jag själv om progesteronbrist men det trodde inte min hemortsläkare på. Dock tror jag fortfarande att det är så. Min lösning blev att göra en återföring i en cykel där man stimulerar fram äl med letrozole. Men då kände jag att jag ville ta en paus för allt var så påfrestande psykiskt. Men då jag hade egen äl över sommaren så valde vi att göra en frysåterföring i slutet på juli när kliniken öppnade i naturlig cykel och det lyckades. Dock vet ju inte än om det är som det ska, men det blev iaf något till skillnad från de fyra försöken innan.
E-vitamin fick jag tips om här på fl. Att ta fr mens till et 300 mg. Det ska hjälpa till att bygga upp slemhinnan tydligen.
Jag hoppas verkligen att de hittar någon lösning för dig. Det är så hemskt att inte ens hinna hoppas utan få mens direkt.